ندیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لایحه اصلاح نظام بانکداری اسلامی به زودی تقدیم مجلس می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: کمیسون اقتصادی مجلس با معاونت بانک و بیمه وزارت امور اقتصاد و دارایی کارگروهی را تشکیل داده و قرار است پیشنهادات به صورت لایحه به مجلس فرستاده شود.

"ایرج ندیمی "،نماینده لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس تحقیقات ارزشمندی را در راستای بانکداری اسلامی ارائه کرده است، اظهار داشت: در راستای اصلاح عملیات بانکی و بانکداری بدون ربا پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا کمیسون اقتصادی مجلس با معاونت بانک و بیمه وزارت امور اقتصاد و دارایی کارگروهی را تشکیل داده است.

ندیمی با بیان اینکه این کارگروه در سال جدید پیشنهاداتی را ارائه خواهد کرد، گفت: پیش‌نویس‌هایی در این راستا داده شده و قرار است به صورت لایحه به مجلس فرستاده شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون اقتصادی مصمم است که لایحه دولت را در مجلس نهم به تصویب برساند، اضافه کرد: تصویب این لایحه در مجلس نهم بسیار نتیجه بخش خواهد بود تا اینکه دو سال آتی به درازا کشیده شود.

ندیمی همچنین تصریح کرد:با توجه به نقش بانک که نزدیک 67 درصد توسعه و تسهیلات و پرداخت‌ها مربوط به آن است، بدون حل مسائل مربوط مابین بانک، سپرده‌گذار و تسهیلات گیرنده یا، تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری به نتایج قابل قبولی نخواهیم رسید.

وی رویکرد ثبت را در ایجاد بانکداری اسلامی مورد توجه قرار داد و گفت: تقاضا در اینباره زیاد است و دلیلی ندارد که در این تقاضای حجیم خودمان را محدود به بازار خاصی کنیم، بنابراین هرچقدر بتوانیم بازارهای خود را توسعه دهیم درآمدهایمان از جهت پاسخگویی به مردم مناسب خواهد بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه توسعه و چگونگی آغاز پروژه‌ها همچنین توجه به منابع نیازمند دقت بالایی است، خاطرنشان کرد: هر منبعی که ما تعریف می‌کنیم می‌تواند بخشی از توسعه را متکلف شده و ما را به بخشی از اهدافمان برساند، بنابراین موضوعات معوقات بانکی، رویکردهای برون‌مرزی، فرامرزی و متنوع را می‌طلبد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار