مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در سخنانی گفت: هدف پوتین از حمله به کریمه ایراد ضربه واقعی به مردم اوکراین بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، برژینسکی مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری "جیمی کارتر" مدعی شد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفت با حمله به شبه جزیره کریمه، بطور واقعی به مردم اوکراین ضربه بزند. وی  با روشی  اقدام به  این کار کرد که در صورت نیاز به زور هم متوسل شود و در عین حال  با استفاده از نیروهای نقاب دار  شبیه به افراد گروههای مافیایی ، توانایی مداخله خود در این منطقه را حفظ کند. در حالیکه بیست هزار نیروی ارتش اوکراین در منطقه حضور داشتند و حتی یکی از آنها بطور ناخودآگاه تیراندازی نکرد. به نظر من پوتین باید بداند که امکان  اینکه ضربه ای بسیار غیر منتظره را بچشد ، وجود دارد. 

برژینسکی همچنین گفت:« آمریکا درباره اوکراین باید تا حد امکان از توسل به زور خودداری کند. باید امکان جلوگیری از اقدام نظامی طرف مقابل در اوکراین حفظ شود. از حدود 20 هزار نظامی اوکراینی که در منطقه حضور دارند حتی یک نفر از آنها یک گلوله نیز شلیک نکرد. این رویکرد بسیار مهم است. این رویکرد آنها برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیام داشت.»


"جان مک کین" سناتور  جمهوری خواه از ایالت آریزونا نیز در این نشست گفت: معتقدم آمریکا باید رهبری و مدیریت این اقدام ها را بر عهده گیرد و انتظارداریم متحدان اروپایی ما نیز در این مسیر با ما باشند. اما در عین حال نباید سبک ترین و کمترین تحریم ها برای روسیه در نظر گرفته شود. 

سناتور دموکرات "کریس مورفی" نیز افزود : اگر خواهان پیامی بسیار روشن و صریح به روسیه هستید باید بگویم : روسیه بخاطر آنچه در اوکراین انجام داد باید تاوان سنگینی بدهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار