احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در همایش مدیران روابط عمومی‌های شهرداری تهران یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌های را تغییر نگرش شهروندان نسبت به مسائل روز جامعه خواند.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در همایش «دورنگاه ارتباطات شهر تهران» در جمع مدیران روابط‌عمومی‌های مناطق، سازمان‌ها، معاونت‌ها و دیگر بخش‌های شهرداری که در محل اتاق بحران تهران تشکیل شد با اشاره به اهمیت توجه به مدیریت بحران در فعالیت‌های رسانه‌ای بر اهمیت گسترش ارتباطات و هماهنگی در زمان وقوع بحران و لزوم راه‌اندازی ساختاری با این عنوان به منظور اطلاع‌رسانی صحیح حوادث و سوانح تاکید کرد.

جانشین شهردار تهران در ستاد مدیریت بحران شهر تهران گفت: واحد هماهنگی اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران با رویکرد علمی می تواند در زمان وقوع سوانح و بحران‌ها به منظور مقابله با شایعه و اطلاع‌رسانی صحیح و سریع فعالیت کند.

وی از مدیریت بحران به عنوان یکی از ضرورت‌های جوامع‌توسعه یافته یاد کرد و ضمن بیان نقش شهرداری تهران به عنوان مسئول مدیریت بحران پایتخت، اقدامات انجام گرفته در پایتخت را الگویی برای دیگر کلان‌شهرها و حتی کشورهای منطقه خواند.

 دکتر صادقی با اشاره به بخشی از  فعالیت‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  گفت: بخشی از این فعالیت‌ها با استفاده از  الگوهای تجربه شده در جهان و بر مبنای دانش روز بومی‌سازی شده و در شهر تهران مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: مدیریت بحران بخش‌های قبل، حین و بعد از حادثه را شامل می‌شود و پیشگیری در اولویت قرار دارد  و با توجه به آن می‌توان اثرات ناشی از  وقوع بحران را  تا حد بسیار زیادی کاهش دهیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سازمان گفت: راه‌اندازی مرکز لرزه‌نگاری با امکانات نوین، تاسیس مراکز شتاب‌نگاری، راه‌اندازی سامانه تخمین سریع خسارات با به روز سازی 90 لایه اطلاعاتی  و پایش 24 ساعته رویدادها در مرکز فرماندهی بخشی از اقداماتی است که تاکنون انجام گرفته است

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار