اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اولویت نخست ما در قانون سازمان مدیریت بحران کشور پیشگیری و مدیریت صحیح است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه جلسه اصلاح قانون سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: قانون مدیریت بحران کشور 5 ساله بوده و مهلت آن در خرداد ماه سال 92 به پایان رسیده که دولت لایحه جدید را به مجلس داد اما زمان آن کمی طول کشیده است.

نجار در ادامه افزود: چندین جلسه در خصوص این قانون با حضور کارشناسان مختلف برگزار شد و ما به دنبال تصویب یک قانون جامع‌تر و کامل‌تر در این سازمان هستیم.

وی در خصوص تغییرات در قانون سازمان مدیریت بحران بیان داشت: مبحث اول ما در این قانون پیشگیری است که تا در زمان وقوع حادثه مشکلی پیش نیاید.

نجار تصریح کرد: یکی دیگر از مباحث گسترش بیمه‌ها و آمادگی کامل در مدیریت بحران حائز اهمیت است.

رئیس سازمان مدیریت بحران در خصوص بودجه سازمان مدیریت بحران کشور که در اختیار معاونت راهبردی است خاطرنشان کرد: براساس ماده 10 و 12 بودجه سازمان مدیریت بحران کشور از طریق معاونت راهبردی تامین می‌شود و ماده 10 هم شامل پیشگیری و ماده 12 هم در مورد بازسازی است که حدود 5 درصد از بودجه کل کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار