سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت: ملی پوشان کشورمان از دیگر تیم های گروه یک لیگ جهانی والیبال تمرینات خود را زودتر آغاز کردند و انگیزه بازیکنان از سال گذشته بیشتر است.

به گزارش گروه ورزشی دباشگاه خبرنگاران، امیر خوش خبر افزود: تمرینات تیم ملی والیبال ایران از دهم فروردین ماه سال جاری آغاز شده است. در صورتی که تیمی مانند ایتالیا به دلیل تمام نشدن لیگ سری آ و لهستان نیز به دلیل اشتغال بازیکنان ملی پوش در لیگ ایتالیا هنوز اردوی تیم های ملی خود را آغاز نکردند. لهستانی ها تا چند روز پیش حتی اسامی بازیکنان خود را نمی دانستند. شاید کواچ هنوز به ایران نیامده باشد ولی بازیکنان بر اساس برنامه تمرینی او کار را آغاز کرده اند.

سرپرست تیم ملی والیبال تصریح کرد: بازیکنان در اردو بسیار با انگیزه و خوب تمرین می کنند. حتی می توانم به جرات بگویم که انگیزه آن ها از سال گذشته بیشتر است.در گذشته سه روز تمرین یک روز استراحت بود و هر سه دوره دو روز استراحت داشت، اما الان استراحت کمتر است تا بازیکنان از نظر قدرت بدنی و وضعیت جسمانی در شرایط بهتری قرار گیرند. البته در آینده و هر چه به مسابقات لیگ جهانی نزدیکتر شویم استراحت بازیکنان کمی بیشتر خواهد شد. نوع تمرینات نیز با تغییرات جزئی نسبت به گذشته انجام می شود.

وی تاکید کرد: زمانی که با کواچ به تفاهم رسیدیم هم فدراسیون و هم این مربی ایتالیایی می دانست که امکان دارد تا هفت می (17 اردیبهشت) نتواند در اردوی تیم ملی حاضر شود، به همین دلیل تمهیدات لازم دیده شد تا تمرینات به بهترین شکل ممکن و هماهنگ با تفکرات سرمربی جدید برگزار شود.

سرپرست تیم ملی والیبال در باره حضور فرهاد ظریف در فهرست 22 نفره معرفی شده به لیگ جهانی گفت: فرهاد یکی از بازیکنان بزرگ ایران است که سال گذشته در لیگ جهانی و جام قهرمانان قاره ها تاثیر زیادی در موفقیت های ایران داشت. خداحافظی او نیز غیر منتظره بود. رییس فدراسیون شخصا با او صحبت کرد و همانطور که ظریف نیز عنوان کرده بود که مانند یک سرباز در خدمت ایران خواهد بود و در صورت نیاز و تشخیص کادر فنی دوباره از او در تیم ملی بهره خواهیم برد.

خوش خبر افزود: البته فرهاد به تازگی یک عمل کوچک نیز داشته است و در حال سپری کردن دوران بهبودی بعد از عمل است. او تمریناتش را ادامه می دهد تا اگر روزی نیاز به حضورش در تیم ملی باشد، بتواند به تیم ملی والیبال کمک کند. در حال حاضر تیم ملی دو لیبرو خوب و آماده دارد که از عملکردشان نیز رضایت داریم.

وی درباره نحوه ادامه تمرینات تیم ملی والیبال گفت: تمرینات به همین شکل تا 18 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و در زمان حضور تیم ملی استرالیا در تهران ملی پوشان الف سه بازی و تیم ملی ب نیز یک بازی با این تیم انجام خواهند داد.

سرپرست تیم ملی والیبال افزود: سپس تیم ملی والیبال ایران سفرهای خود را آغاز می کند که اول به بلغارستان و صربستان  برای اردوی آمادگی می رود. بعد راهی ایتالیا و برزیل می شود تا مسابقات لیگ جهانی خود را در برابر این تیم ها برگزار کند.

وی به شش بازی ایران در سالن 12 هزار نفری آزادی در ادامه مسابقات لیگ جهانی اشاره کرد و گفت: بعد از بازگشت از برزیل دیدارهای سه هفته حساس تیم ملی در خانه را خواهیم داشت که امیدوار به حمایت مردم از تیم ملی و گرفتن امتیازهای این بازی ها در برابر حریفان هستیم.

خوش خبر هفته پایانی دور مقدماتی لیگ جهانی را مهمترین بازی های ایران دانست و گفت: دیدارهای تیم ملی در لهستان مشخص کننده وضعیت ایران برای صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی است. تازه بعد از لیگ جهانی مسابقات مهم قهرمانی جهان و بازی های آسیایی کره جنوبی را در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: والیبال ، ایران ، سرپرست ، تیم ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار