مکانیک کوانتومی بطور موثری می تواند سه نیرو از چهار نیروی بنیادین جهان (الکترومغناطیس، نیروی هسته‌ای ضعیف و نیروی هسته‌ای قوی) را توضیح دهد اما تئوری نسبیت این نقایص را تا حدودی برطرف می نماید.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ به گفته‌ی محققان در مفهوم نسبیت عام ساختار فضا-زمان یک مفهوم پیوسته است و تعریف یکی نیازمند به وجود تعریف دیگری است. 
 
 مکانیک کوانتومی بطور موثری می‌تواند سه نیرو از چهار نیروی بنیادین جهان (الکترومغناطیس، نیروی هسته‌ای ضعیف و نیروی هسته‌ای قوی) را توضیح دهد و گرانش تنها نیرویی است که قلمرو فیزیک کلاسیک قادر به تشریح آن است.

 
 
بر طبق نظریه کلاسیک فضا،زمان طبیعت بصورت گسسته است اما این یعنی مثل مایعات و جامدات که هر روز با آنها در ارتباط هستیم می‌تواند ساختار اتم‌ها و مولکول‌ها را زمانی که با وضوح کافی مشاهده می‌شوند نشان داد، اما این تئوری در انرژی‌های بسیار بالا نظریه نسبیت خاص اینشتین را نقض می‌کند. 
 
به گفته‌ی محققان در مفهوم نسبیت عام آنالوگی برای فاز مایع هیدرودینامیک در نظر گرفته می‌شود که رفتار ماده را در سطح ماکروسکوپی توصیف می‌کند، اما هیچ توضیحی درباره ساختار اتم مولکول که که تشکیل دهنده آن است نمی‌دهد. همچنین بر طبق این مدل، نسبیت عام هم هیچ توصیفی در مورد اتم‌هایی تشکیل دهنده فضا – زمان نمی‌دهد. 
 
همچنین دانشمندان اثرات اتلافی ضعیف‌تری را پیش بینی می‌کنند که ممکن است فیزیک در آینده قادر به مشاهده آن باشد. آنها سرنخ‌های قوی برای حمایت از مدل‌های فضا – زمان دارند و "گرانش کوانتومی" یک پدیده عاقلانه‌تر می‌باشد و کسی نمی‌تواند زمانی هیجان انگیز تر از کار بر روی گرانش تصور کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار