علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پروش تاکید کرد: فضای آموزش و پرورش با حمایت های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حمایت دولت از آرامش بسیار خوبی برخوردار است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پروش در همایش بزرگ تجلیل از معلمان نمونه استان مازندران در شهرستان نوشهر  گفت: عامل اصلی توسعه پایدار هر کشوری سرمایه‌های انسانی آن کشور است.

وی با بیان این که آموزش و پرورش، زیر ساخت منابع انسانی کشور را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: به عبارت دیگر، معلم، عامل اصلی توسعه پایدار است و این یک منطق می‌باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر، بهترین اولویت آموزش و پرورش، ساماندهی و بهسازی منابع انسانی است و امیدوارم با همکاری دولت و مجلس در این زمینه بتوان گام‌های اساسی برداشت.

وی با بیان این مطلب که تاکنون بیش از هزار مسئله در آموزش و پرورش احصا شده، بیان کرد: مهمترین وظیفه ما آن است که به سراغ اولویت‌های اصلی برویم زیرا با حل هر مسئله اصلی، ده‌ها مسئله فرعی نیز حل می‌شود که این یک هنر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت، توسعه و ارتقای مدیریت آموزشگاهی و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش چهار سیاست اصلی این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه علی رغم مشکلات موجود، بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته 26 درصد، حدود 21 هزار میلیارد تومان، افزایش یافته است.

فانی خاطر نشان کرد: مخاطب اصلی مقام معظم رهبری (معظم رهبری) در نامگذاری سال 93 در حوزه فرهنگ، آموزش و پرورش بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که من معلمی را دوست دارم و این شغل مقدس را انتخاب نمودم، اظهار کرد: از همه معلمان ایران خواهش می‌کنم الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند چرا که آنان از رفتار و گفتار ما الگو می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار