رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران بعد از ارزیابی زیست محیطی انجام خواهد شد.

معصومه ابتکار،  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: هنوز تصمیمی در خصوص انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی گرفته نشده است و اجرای پروژه به بعد از ارزیابی زیست محیطی موکود خواهد شد.

بنا بر این گزارش، طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران سالانه 500میلیون متر مکعب آب از دریای خزر و 100میلیون مترمکعب آب از خلیج فارس به مناطق مرکزی کشور منتقل خواهد شد.

ابتکار گفت: برای احداث اولین بخش از این پروژه از ساری تا سمنان 9مسیر محتمل وجود دارد که بهترین مسیر پیشنهادی گزینه هفتم که دارای 189 کیلومتر خط انتقال و 12 ایستگاه پمپاژ است و نیاز به تونل هم ندارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سهولت اجرا، نبود مشکلات زیست محیطی و اجتماعی، هزینه بهینه اجرای طرح و انجام مطالعات گسترده قبلی از مزایای اجرایی این گزینه بوده است.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
حداقل یه جوری بسازن کشتی رو باشه...اونوقت روسیه هم میتونه به خلیج فارس دسترسی داشته باشه و هم میشه مقیاس بزرگی از کانال سوئز. در ضمن وقتی خلیج فارس به دریای خزر وصل بشه دیگه دریای خزر به آبهای آزاد وصل میشه و چجوری میتونه خشک بشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
نه ميخواين هر چی هست و نيست رو در اختيار اذربايجان شرقی و غربی بذارن مگه سمنان و دامعان و شاهرود جزو کشور نيستند. مگه اونايی که تو کوير زندگی ميکنن اب نميخوان واقعا متاسفم برا اونيکه ميگه اول درياچه اروميه يا اونيکه گفته برن خاک بازی کنن.شماها نژاد پرستين.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
تو این بلبشوی گرانی، عجب فکرهایی که برخی نمی کنن؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
این آب هم حتمآ میره برای شهرستان سمنان چون مرکز استان هست و شاهرودیها و دامغانیها فعلا باید خاک بازی کنند تو باغهای خشک شده هشون
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۱۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
شما نگران نباش شاید به باغهای شما هم آب برسه و احتمالا از اونجا که مطمئنا بعد از چند سال خزر هم با این ابتکارات سرانجامی مثل ارومیه پیدا میکنه از شالیکار ها صیاد ها و سایر افرادی که پیشتر در کنار ساحل این دریا رزق و روزی خود را در میاوردند کارگر مجانی و اشانتیون هم بهتون میدهند ... دولتمردان ما ید طولایی در از بین بردن منابع و محیط زیست دارند و مطمئن باشید بعد از چند سال چنان ریشه خزر را از بیخ میکنند که وقتی چشت بیافته شک میکنی اینجا از اول اصلا دریا بود یا کویر بود و تو توهم داشتی اونجا آب میدیدی ... برای اطمینان از توانمندی دولت ها در تحقق این موضوع کافیه نقشه های 20 سال پیش ایران را گیر بیاری و سراغی از دریاچه های آن در نقشه های فعلی بگیری !
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۹:۴۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
هيچي ديگه بزنيد آب دريا خزر هم خشك كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۹:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
شما اول دریاچه ارومیه رو دریابید بعد برید کویر رو آباد کنید .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
کشور های دیگه دریا رو پس میزنند تا خشکی هاشون افزایش پیدا کنه،اون وقت ما یک اموسیستم مصنوعی میخواهیم درست کنیم که پس از اجرا کسی مسولیت عواقب آن را به عهده نخواهد گرفت.
ثانیا شاید نیاز به تونل نباشه به ده ها پل احتیاج خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
با این حساب مشکل محیط زیستی وجود ندارد
آخرین اخبار