معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همانطورکه در دو سال گذشته همکاری‌های خوبی با فرانسه در خصوص آلودگی هوا داشتیم هم‌اکنون نیز نیازمند همکاری و تعامل دو جانبه با این کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار،  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درمراسم دیدار با هیئت مجلس سنای فراسنه در پاسخ به پرسش فیلیپ مورنی رئیس امور مالی مجلس فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم این سفر موجب ارتقای روابط ایران و فرانسه بوده و در جهت پیشبرد صلح و آرامش در منطقه و دنیا موثر باشد که این مسئله مستلزم مساعدت و همکاری کشور فرانسه است.

وی با بیان اینکه  مسائل مربوط به محیط زیست را جهانی می‌دانیم و این مسائل مخصوص یک کشور خاص نیست، افزود: بخش اعظم مشکلات در حوزه محیط زیست مربوط به انرژی هسته‌ای و تحریم‌ها در گذشته است بالاخص معضل آلودگی هوا مربوط به تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: دولت آقای روحانی برنامه‌ریزی جدی را برای بهبود مسائل محیط زیست از جمله بهبود کیفیت زندگی در شهرها، مسائل مربوط به تنوع زیستی، احیای تالاب‌ها، آلودگی هوا داشته‌اند و اقداماتی نیز انجام داده‌اند، همچنین برای بهبود برخی از این شاخص‌ها و بحران‌هایی که در پیش داریم باید یک رویکرد بین‌المللی داشته باشیم و با استفاده از تجارب و همکاری آنها برای رفع این بحران ها اقدام کنیم.

این موضوع می‌تواند رویکرد دو جانبه داشته باشد. همانطور که در دو سال گذشته با فرانسه در خصوص آلودگی هوا همکاری‌های خوبی داشته‌ایم هم‌اکنون نیز در این خصوص نیازمند همکاری و تعامل دو جانبه هستیم.

ابتکار تصریح کرد: کشور ما قوانین خوب و جامعی را در خصوص محیط زیست دارد مانند قانون مدیریت پسماند و بازیافت زباله تقریبا شش شهر کشور شامل تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، کرمانشاه برنامه‌های پسماند قابل قبولی دارند ولی هنوز شهرهای زیادی باقی مانده‌اند به خصوص شهرهای ساحلی مشکلاتی را در خصوص مدیریت پسماند و زباله دارند.

وی با اشاره به اینکه مجلس برنامه‌ها، طرح‌ها و لوایح زیست محیطی در دست تصویب دارد، اظهار داشت: در شب گذشته دستورالعمل‌های خوبی را برای مقابله با آلودگی هوا تصویب کردیم که امروز ابلاغ شد همچنین قانونی مربوط به خاک و حفاظت از تالاب‌ها داریم.

وی گفت: در حال حاضر قانونی داریم که چنانچه صنایعی ایجاد آلودگی هوا کنند باید یک درصد از درآمد خود را برای رفع آلودگی پرداخت کنند همچنین در بحث انرژی در حال حاضر حدود 71هزار مگابایت برق داریم که حدود 10 درصد آن برق آبی است حدود 200 مگابایت برق خورشیدی داریم و همین مقدار هم برق بادی تولید می‌کنیم و یکی از کارهایی که انجام خواهد شد از طریق نیروگاهها حدود شش هزار برق جدید تولید خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: برق ، بادی ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار