معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین، ضمن بازدید از پروژه‌های مختلف عمرانی و گردشگری این منطقه، آخرین وضعیت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، پورمهدی در این سفر یک‌روزه از عملیات ساخت سدهای پیغام، خداآفرین و قیزقلعه‌سی، طرح پایاب سد خداآفرین، واحدهای تولیدی قطعات ایران‌خودرو، کارخانه سیستم‌های سوخت‌‌رسانی و قطعات پلیمری خودرو واقع در شهرک صنعتی کلیبر و پروژه‌های مسکن مهر بازدید و بر حل مسایل و مشکلات این منطقه تاکید کرد.

همچنین جلسه شورای اداری شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین با حضور معاون عمرانی استاندار، تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

معاون عمرانی استاندار در جلسه شورای اداری شهرستان کلیبر با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین، تاکید کرد: این منطقه با همه منابع خدادادی خود می‌تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

محمدصادق پورمهدی با تاکید براجرای طرح‌های جامع و کاربردی درحوزه گردشگری در این منطقه و اهمیت این طرح‌ها در رونق اقتصادی استان، گفت: با وجود این همه نعمت‌ها و امکانات در کلیبر وخداآفرین، نباید شاهد محرومیت و بیکاری جوانان در این منطقه باشیم.

وی با بیان این که ما به عنوان مسوولان دولت تدبیر و امید آمده‌ایم تا به کمک هم مشکلات مردم را حل کنیم، افزود: برای تامین منابع و پیشبرد امور استان هیچ راهی جز استفاده از ظرفیت‌های مردم و بخش خصوصی نداریم و همه مسوولان باید در این زمینه تحقق اهتمام کافی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر همدلی و همکاری مسوولان، خاطرنشان کرد: انفرادی و جزیره‌ای عمل کردن ما را به هدف نمی‌رساند و همه باید در کنار هم مشکلات مردم را حل کنیم و برنامه‌های توسعه استان را با تدبیر پیش ببریم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه کمپ‌های گردشگری درکناره‌های رود ارس، از مسوولان محلی خواست بستر و زمینه ورود بخش خصوصی به این حوزه را فراهم کنند.

پورمهدی گفت: این همه نعمت الهی در کلیبر، خداآفرین و کناره‌های رود ارس وجود دارد که کافی است با تدبیر و همت جمعی آنها را مدیریت و به سمت تولید ثروت سوق دهیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از پدیده مهاجرت معکوس درمناطق کلیبر و خداآفرین تصریح کرد: این سیاست را باید با جدیت دنبال کنیم تا این روند در تمامی شهرهای استان گسترش یابد.

وی اعلام کرد: دراین راستا قصد داریم خدمات را به مناطق محروم و دور افتاده ببریم و برنامه‌های توسعه استان از این مناطق کلید بزنیم تا انگیزه‌ای برای مهاجرت به شهرهای بزرگ نباشد.

پورمهدی افزود: همزمان باید زیرساخت‌های لازم از جمله راه و اتوبان در این مناطق ایجاد و امنیت جانی، مالی و نیز تسهیلات رفاهی و اقامتی گردشگران تامین شود.

در این نشست که مدیران کل راه شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، پست، بنیاد مسکن و مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای، گاز، آب و فاضلاب روستایی و تعداد دیگری از مسوولان استانی در آن حضور داشتند، معاون عمرانی استاندار ضمن استماع گزارش مسوولان محلی درحوزه‌های مختلف، خواستار تسریع در تکمیل و زمان‌بندی برای اتمام پروژه‌های عمرانی این منطقه شد.

فرماندار کلیبر هم در این جلسه نبود واحد آتش‌نشانی، درآمد پایین شهرداری، وضعیت نامناسب معابر و نبود فضای کافی برای توسعه شهر را از جمله مهم‌ترین مشکلان این شهرستان عنوان کرد.

فریدون بابایی همچنین تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از سد پیغام، تامین آب شرب شهر کلیبر و روستاهای منطقه، تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری، مدیریت صحیح آب‌های جاری شهرستان، جلوگیری از سرریز فاضلاب شهری به رودخانه‌ها، تبدیل آب و فاضلاب روستایی آبش‌احمد به آب و فاضلاب شهری، اصلاح و توسعه راه‌های مواصلاتی و توسعه شبکه گازرسانی در روستاهای این شهرستان را خواستار شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: قطب ، گردشگری ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.