معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از صدور اسانس گیاهان دارویی از استان مرکزی به کشورهای حاشیه خلیج فارس در آینده خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران احمد اسدی، ضمن اشاره به وجود واحدهای فرآوری گیاهان دارویی در برخی شهرستان‌های استان مرکزی اظهار کرد: شهرستان ساوه بزرگترین واحد فرآوری گیاه آلوئه‌ورا در سطح کشور است و یک واحد فرآوری کوچک نیز در شهرستان محلات دایر است.

اسدی توضیح داد: ژل آلوئه‌ورا طی فرایندی در واحدهای فرآوری تبدیل به نوشیدنی با طعم‌های مختلف شده و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به وجود کارخانه اسانس‌گیری و عرق‌گیری در شهرستان ساروق گفت: این کارخانه نزدیک به دو سال است که فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده است و بسیاری از گیاهان دارویی از جمله آویشن، نعنا فلفلی، اسطوخدوس، رزماری و گل محمدی نیز در این واحد اسانس‌گیری و عرق‌گیری می‌شوند و به استان‌های دیگر صادر یا به مصرف داخل می‌رسند.

معاون مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در پایان، صادرات محصولات این کارخانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس را از برنامه‌های آتی این واحد عنوان کرد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
برچسب ها: اراک ، گیاه ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.