مدير انتشارات «سروش» معتقد است براي كاهش مشكلات نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران،‌ مي‌توان براي ورود به اين مكان،‌ بليت‌فروشي كرد تا مخاطبان واقعي‌تر شوند.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رساني بيست‌وهفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران،‌ «مهدي فضائلي» مدير انتشارات «سروش» با بيان اين كه اين رويداد بزرگ فرهنگي محصول يك سال تلاس ناشران و مولفان و اهالي قلم است، اظهار كرد: سال گذشته ناشران شرايط سختي را با توجه به تورم و افزايش قيمت كاغذ،‌ تجربه كردند و به نظر مي‌رسد با وضعيت ثباتي كه در نوسانات كاغذ و در چند ماه گذشته داشته‌ايم،‌ امسال،‌ نمايشگاه رونق بگيرد.
 
وي معتقد است ماه‌ها از سير نزولي و ثبات قيمت كاغذ و كتاب مي‌گذرد و با وجود افزايش قيمت نسبت به پيش از آغاز بحران كاغذ، مخاطبان كتاب خود را با اين قيمت‌هاي جديد وفق داده‌اند.
 
اين ناشر با اظهار اميدواري از استقبال بازديدكنندگان از دوره بيست‌وهفتم نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران،‌ اظهار كرد: با وجود آن كه سال گذشته آمار بازديد،‌ بالا بود اما فروش چنداني را نداشتيم و ناشران همه اميدوار هستند امسال علاوه بر رشد بازديد، فروش خوبي داشته باشند.
 
فضائلي در بخش ديگري از سخنان خود انتقادات مطرح شده به نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را بيشتر متوجه مكان دانست و گفت: بخشي از انتقاداتي كه هر ساله مطرح مي‎شود از سوي مسئولان رفع شده اما اغلب مشكلاتي كه هر سال مردم و اهالي قلم به آن اشاره مي‌كنند به قوت خود باقي است كه البته اين مشكلات بيشتر متوجه مكان برگزاري نمايشگاه است.
 
مدير انتشارات «سروش» ادامه داد: تا زماني كه نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران،‌ مكان مناسبي براي برگزاري نداشته باشد، صحبت از مشكلات،‌ نتيجه‌اي نخواهد داشت زيرا چه بخواهيم‌ و چه نخواهيم، مصلي امام خميني (ره) محل مناسبي براي برگزاري نمايشگاه کتاب نيست و در اين وضعيت،‌ نمي‌توان انتظارات جديد را هم مطرح كرد.
 
وي از دولت جديد خواست اهتمام جدي براي تعيين و آماده‌سازي مكان جديد‌ و دائمي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران داشته باشد.
 
فضائلي هم‌چنين پيشنهادي را براي برگزاري بهتر نمايشگاه كتاب و كاهش مشكلات آن ارائه كرد و گفت: به اعتقاد من بايد براي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران،‌ بليت‌فروشي كرد تا مخاطبان واقعي به اين رويداد بيايند و آمارهاي بازديد، واقعي‌تر و از حجم افرادي كه براي گشت‌زني به اين مكان مي‌آيند،‌ كاسته شود.
 
بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار