معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در سفر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس درباره موضوعات دوجانبه بحث خواهد شد.

"سیدعباس عراقچی" معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سفر "سایمون گس" در مورد مذاکرات ایران و 1+5 است یا روابط دوجانبه ایران و انگلیس؟ گفت: در سفر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس درباره موضوعات دوجانبه بحث خواهد شد.

شایان ذکر است؛ یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه از سفر مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه انگلستان در روز دوشنبه (امروز) به تهران خبر داد.

وی افزود: سایمون گس مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس در این سفر پیرامون مسائل دوجانبه و بین‌المللی گفتگوهایی را با چند تن از مسئولان سیاسی انجام خواهد داد.

تخت‌روانچی نیز پیش از این اظهار داشت: در حال حاضر ایران در لندن حافظ منافع ندارد و از طریق کاردار غیرمقیم، کارها را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: با برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز سفارتخانه کشورمان در لندن، کارهای کنسولی به خوبی پیش می‌رود و خدمات لازمه به ایرانیان انجام می‌شود.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه با اعلام اظهار رضایت و خوشحالی ایرانیان برای انجام کارهای کنسولی آنها از طریق سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران، گفت: با مقامات انگلیس توافق کرده ایم که مراحل بهبود و افزایش سطح روابط را طی کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کارها از طریق کاردارهایی که در رفت و آمد به تهران و لندن هستند، پیگیری می شود ضمن اینکه امیدواریم مناسبات دو کشور به سطح مناسب و مطلوبی برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراقچی ، سایمون گس ، روابط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار