از سوی میلی‌منفرد صورت گرفت

دعوت از اصلاح‌طلبان افراطی برای سخنرانی در دانشگاه خوارزمی

بعد از لغو سخنرانی هادی خانیکی از سوی دانشجویان بار دیگر از سوی مسئولان وزارت علوم همایش "بررسی و تبیین نقش اخلاقی و تربیتی استاد و آسیب‌ها و چالش‌های نقش استادی در آموزش عالی" با حضور جمعی از افراطیون در دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، پس از لغو سخنرانی "هادی خانیکی" عضو حزب منحله مشارکت در همایش مدیران مسئول نشریات دانشجویی که با اعتراض دانشجویان به حضور وی صورت گرفت، اینبار شاهد تدارک برنامه‌ای از سوی مسئولان وزارت علوم در دانشگاه خوارزمی هستیم.
 
برهمین اساس قرار است به مناسبت روز معلم، همایشی با موضوع "بررسی و تبیین نقش اخلاقی و تربیتی استاد و آسیب‌ها و چالش‌های نقش استادی در آموزش عالی" در دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم) برگزار شود که سخنران این برنامه "مصطفی ملکیان"، "غلامرضا ظرفیان" و "مقصود فراستخواه" خواهند بود.

لازم به ذکر است که دعوت‌نامه این همایش به امضای "جعفر میلی‌منفرد" معاون آموزشی وزارت علوم و رئیس دانشگاه خوارزمی رسیده است.


 

مصطفی ملکیان کیست؟
 
"مصطفی ملکیان"، از تئوریسن‌های فکری اصلاحات، که پیش از این گاه و بی‌گاه در هر تریبونی، به غیرعقلانی بودن و حتی ضدعقلانی بودن دین، تعبدی بودن آن مبادرت کرده است و اسلام، پیامبر اعظم(ص) و قرآن را هدف ساختارشکنی و قداست‌زدایی قرار داده است.

وی چند روز پیش در سخنرانی خود با موضوع "اهمیت روش شناسی علوم انسانی" به صراحت قرآن را ساخته پیامبر(ص) دانسته و وجود دروسی مانند معارف اسلامی در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های کشور را مورد ریش‌خند قرار می‌دهد. او در بخشی از افاضات خویش می‌گوید: "در دانشگاه‌های اروپا مثل این درس‌های عمومی که ما داریم، مثل درس‌های معارف ما که خیلی ضرورت دارد (می‌خندد و حضار نیز می‌خندند)، آن‌ها به دانشجویان خود تفکر انتقادی می‌آموزند."
 
ملکیان در جایی دیگر با بیان اینکه "قرآن رساله پیامبر بود مرا رساله خود باید!" افاضه! می‌کند: قرآن کتاب پیامبر بوده است و ما باید با تفکر نقادانه و انتقادی کتاب خود را داشته باشیم!
 
وی می‌افزاید: "کسی که این‌گونه می‌اندیشد نباید جاسوس اینتلیجنت سرویس و... خطاب شود." این اظهار وی نیز با خنده شاگردانش مواجه می‌شود.
 
وی در این بیان، همان حرف‌های سروش و مجتهد شبستری درباره نزولی نبودن قرآن و زاییده ذهن پیامبر(ص) بودن آن را، تکرار و با وحیانی بودن قرآن می‌ستیزد.
 
او پس از توهین به اسلام، اتهام زدن به پیامبر اسلام(ص) با خالق قرآن دانستن ایشان، تحقیر دروس معارف اسلامی -به عنوان حداقل آشنایی که یک دانشجوی مسلمان ایرانی با علوم اسلامی باید داشته باشد- هم‌چون دیگر روشن‌فکران هم‌پیاله خویش؛ فرهنگ ایرانی را نیز مورد تخطئه قرار داده و با انکار فرهنگ سلحشوری و شجاعت و اعتراض در ایران که حتی انگشت مستشرقین را به حیرت گزیده است (که شاهد آن دو انقلاب بزرگ مشروطه و انقلاب اسلامی است) آن را فرهنگ تسلیم می‌خواند! فرهنگی که به ادعای وی با انتقاد و نقد کردن، بیگانه است و از آن تحت عنوان «حافظه و تسلیم» سخن می‌گوید.
 
ملکیان سخنان شاذ خود را به اوج رسانده و می‌گوید که چیزی به نام اسلام وجود ندارد، آن چه هست مسلمین است! "غیر از مسلمانان چیزی به نام اسلام وجود ندارد. اسلام یک شبه واقعیت است." او با این بیان خواسته است تا عمل کردن به اسلام را ناممکن جلوه داده و سپس راه را برای معنویت مسئولیت‌گریز و تن پرورانه خود یا همان پروژه موسوم به "عقلانیت و معنویت" بگشاید. پروژه‌ای که اساس آن تقابل با دین و دین‌ورزی به عنوان امری مانع عقلانیت -به زعم باطل ملکیان- است.
 
قبلا بزرگانی مانند "علامه جعفری" و دیگران به خوبی پاسخ شبهاتی مانند تقابل تعبد و تعقل را در نهایتا اوج حرف‌های شاذ خود را به اوج رسانده و می‌گوید چیزی به نام اسلام وجود ندارد، آن چه هست مسلمین است. "غیر از مسلمانان چیزی به نام اسلام وجود ندارد. اسلام یک شبه واقعیت است."
 
غلامرضا ظریفیان کیست؟
 
ظریفیان معاون دانشجویی وزارت علوم در زمان تصدی "مصطفی معین" است. از وی به عنوان کسی که در حوادث کوی 78 دست داشته است یاد می شود.
 
 غلامرضا ظریفیان به همراه "جعفر میلی‌منفرد" و علی محدث خراسانی از اساتید دانشگاه امیرکبیر و از حامیان برگزاری تحصن اساتید تندرو و رادیکال این دانشگاه در سال 88 بودند و همچنین این سه نفر مشوق اساتید دانشگاه امیرکبیر برای شرکت در تحصن 26 خرداد اساتید دانشگاه‌های تهران در مسجد دانشگاه تهران در سال 88 شدند.  
 
حالا سوال این است که چگونه چنین فردی برای جلسه دولتی روز استاد جایگاه سخنرانی پیدا می‌کند؟
 
مقصود فراستخواه کیست؟
 
مقصود فراستخواه، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه است وی در سخنانی جنجالی گفته بود: "روحانیت قشری‌گرا و انحصارطلب است، آن‌ها عوام پرور و مقلدپرورند نه عاقل پرور."
 
اکنون این سوال به صورت جدی مطرح است که حاشیه‌سازی‌های وزارت علوم برای دولت یازدهم چه زمانی پایان می‌یابد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار