ما در"سووشون"شاهد درد و اندوه بزرگ جامعه هستیم.

کامران شرفشاهی شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: همراهی "سیمین دانشور" به عنوان یکی از چهره‌های استثنایی ادبیات معاصر کشور با نویسنده بزرگی چون جلال آل احمد و قرارگرفتن در بطن بسیاری از حوادث و رویدادهای خاص تاریخی از وجوه تمایز وی است.

وی افزود: احساس تعهدو‌‌ دردمندانه‌ای که "سیمین دانشور"داشت، باعث‌ ماندگاری آثاری چون"سووشون" شد. در رمان" سووشون" شاهد درد و اندوه بزرگ هستیم به گونه‌ای بسیار ظریف و هنرمندانه‌ با مسائل سیاسی گره خورده است.

این شاعر ادامه داد: دردها و مسائلی که مردم در فشار بودند را بسیار زیرکانه توانسته، پیام خود را منتقل کند او از بانوان پیشرو و پیشگام در داستان‌نویسی است.

شرفشاهی تصریح کرد: مطالعه گسترده دانشور از یک سو ایجاب می‌کند، نویسندگان جوان مطالعه داشته باشند حضور در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه، بیان دردها و مشکلات مردم موجب می‌شود "سیمین دانشور" الگوی زنده و پویایی برای نویسندگان جوان باشد.

وی عنوان کرد: نویسندگان زن باید نگاه زنانه سیمین را دریابند. سیمین از زن بودن خود احساس شرم نمی‌کرد و کوشید تا مشکلات و مسائل این قشر و نوع نگاه آن را بیان می‌‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار