نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ترویج فریضه زکات در جامعه با فعالیت‌های اداری مقدور نیست و برای ترویج این کار باید به صورت جهادی اقدام کنیم.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، آیت الله حسینی شاهرودی در نخستین جلسه شورای زکات استان کردستان گفت: آگاهی بخشیدن به جامعه در مورد فریضه زکات نیازمند همت و تلاش شبانه روزی فعالان فرهنگی و جامعه روحانیت استان است.

وی اطلاع رسانی بهتر در مورد مزایای پرداخت زکات در جوامع اسلامی از سوی فعالان فرهنگی، رسانه های جمعی و تریبون مساجد را بسیار ضروری دانست و بر آن تاکید کرد.

وی ترویج فریضه زکات و تشویق جامعه به انجام این دستور دینی را مهمترین اقدام در ریشه کنی فقر در جامعه خواند و افزود: از آنجایی که از فقر به عنوان مرگ بزرگ یاد می شود با ترویج فریضه زکات می توان این مصیبت بزرگ را در جامعه اسلامی حذف کرد.

وی هدایت و مدیریت زکات استان کردستان را برای محرومیت زدایی و ایجاد سرپناه برای فقرا بسیار ضروری دانست و بر آن تاکید کرد.

آیت الله حسینی شاهرودی انجام کارهای بزرگ عام المنفعه را از سوی متولیان زکات در شهرستان ها بویژه روستاها و مناطق محروم بسیار مهم دانست و گفت: باید با برنامه ریزی و مدیریت دقیق این مهم هدایت شود.

استان کردستان با توجه به فضای معنوی و اعتقادات مردم، هر ساله در کشور در پرداخت زکات جز استان های برتر کشور است و در سال 92 نیز بعد از استان گلستان مقام دوم کشوری را در پرداخت زکات به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: فرهنگ ، ترویج ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.