دغدغه امروز کارگران حفظ اشتغال است/ مسکن امید کارگران اجرایی شود

یک فعال کارگری گفت: با توجه وضعیت اقتصادی کشور، هم اکنون بزرگترین دغدغه کارگر حفظ اشتغال است و امیدواریم طرح مسکن امید برای خانه دار شدن کارگران هر چه سریع‌تر تصویب شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،فرامرز توفیقی د، با اشاره به فرا رسیدن هفته کارگر اظهار داشت: نقش کارگر در اقتصاد کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و طبق فرمایش امام راحل حیات جامعه مرهون کار و کارگر است.

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران افزود: بزرگترین دغدغه کارگر حفظ اشتغال است چون در چند سال گذشته  شاهد تورم رکودی و رکود در صنعت بودیم و تورم رکودی منجر شد که کارخانجات با حداقل ظرفیت و نیروی انسانی کار کند.

وی ادامه داد: همچنین با ورود نسل جوان دهه 60 به صنعت، ایجاد اشتغال اهمیت زیادی پیدا کرده و همچنین دغدغه بعدی کارگران، تقویت قدرت خرید آنهاست.

توفیقی افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که برای افزایش حقوق کارگران وجود داشت اگر افزایش حقوق در سال جاری بیش از رقم کنونی بود، دردی دوا نمی‌شد و کارگران بیشتر از افزایش حقوق به دنبال افزایش قدرت خریدشان هستند.

وی ادامه داد:‌ افزایش قدرت خرید ایجاد نمی‌شود مگر باارتقا صنعت داخلی، کاهش تورم و تزریق سهم صنعت.

وی همچنین با اشاره به حقوق اجتماعی کارگران گفت: یکسان سازی نرخ مالیات یکی از این مسائل بود که خوشبختانه انجام شد.

توفیقی ایجاد تحصیل رایگان برای فرزندان کارگران کشور و ارزشمند شدن دفترچه‌های بیمه را از موارد مورد اهمیت در قشر کارگر دانست.

این فعال کارگری در مورد حوادث ناشی از کار افزود: وقتی دستگاه‌های کارخانجات فرسوده هستند و تنها به افزایش تولید فکر می‌شود، حوادث کارگری افزایش پیدا می‌کنند.

به گفته وی بالا نبودن سیستم ایمنی دستگاه‌های تولیدی نیز از دیگر عوامل ایجاد حوادث است.

توفیقی ابراز امیدواری کرد مصوبه هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی در مورد مسکن امید کارگران هر چه سریع‌تر تصویب شود، زیرا کارگران به دلیل دوری مسافت مسکن مهر از مراکز صنعتی تمایل زیادی به این مسکن نشان ندادند.

برچسب ها: دغدغه ، کارگران ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار