"سینما" به عنوان آیینه‌ هر جامعه برای داشتن سینمایی امیدوار نیاز به جامعه‌ امیدوار دارد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ از روزی که سینماتوگراف وارد ایران شد و هنر سینما در این مملکت پا گرفت تاکنون هیچ وقت هنر هفتم ما در مدار ایجاد امید و اعتماد به نفس قرار نگرفته است.

"امید" با شانس باوری فرق دارد ما سال هاست که در این سینما با قهرمان هایی خوش شانس طرفیم، یعنی کسانی که خودشان در پدید آمدن موفقیت شان نقشی ندارند.

البته امروزه روز از همین هم عقب تر رفتیم و شخصیت های داستانی سینمای ایران نه تنها با نیروی اراده و اعتماد به نفس خود به جایی نمی رسند بلکه تمام دنیا هم علیه آن هاست.

سینمای سیاه سال های اخیر می تواند حتی انسان امیدوار را هم دچار یاس و افسردگی کند چه رسد به مابقی افراد؛ ناظر به همین مسئله ما پرونده ای را با نام امید در سینمای ایران باز کردیم و با اهالی سینما در این باب به گفتگو نشستیم که یکی از این مصاحبه ها را در ادامه می‌خوانید:

ابوالفضل جلیلی کارگردان سینما در خصوص وضعیت "امید" در سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اگر در سال گذشته "امید" در سینما نبوده به دلیل وجود تفکراتی است، که باعث شده بسیاری از روشنفکران کار نکنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که ایوبی رئیس سازمان سینمایی انتخاب شده در صورتی‌ که اجازه انجام کار را به او بدهند به "امید" فراوانی در سینما خواهیم رسید.

جلیلی تصریح کرد: سینما آیینه‌ هر جامعه است در صورت امیدواری جامعه" سینما" نیز امیدوار می‌شود اما متأسفانه سال‌ها است که ما کمتر با انسان‌های امیدوار در جامعه روبه رو می‌شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار