ایالات متحده و هم پیمانان این کشور در میادین مختلف تلاش می کنند بجای شعار پوچ خود _جنگ علیه ترور _ به مبارزه علیه صلح و امنیت بپردازند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از میدل ایست آنلاین ؛ عیسی خلف ،‌ استاد دانشگاه آکسفورد در رشته سیاست و مطالعات خاورمیانه در مقاله ای با اشاره به اقدامات باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا در سایر کشورها نوشت :‌ آمریکا ،‌ اتحادیه اروپا و ناتو ،‌ روسیه را بعنوان تازه ترین سوژه اقدامات خصمانه و جنگ افروزانه خود انتخاب کرده اند .

باید این اقدامات را با اظهاراتی که رییس جمهور آمریکا و دیگر رهبران غربی با مضمون آرمان گرایی اخلاقی و استانداردهای قانونی بیان می کنند ، مقایسه کرد و اوج مغایرت و اختلاف را مشاهده نمود . 

کشورهای غربی حتی نتوانسته اند ادعاهای انسان دوستانه و شعارهای حمایت از آزادی و دموکراسی را در مورد فلسطین _‌ که بیش از شش دهه تحت ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی است _ عملی کند . 

در ادامه این مقاله آمده است : روسیه از دیرباز دارای نقاط اختلاف فراوانی با کشورهای غربی داشته است . بخصوص اینکه در بسیاری از رسانه های آمریکایی و اروپایی از مسکو بعنوان قدرتی متخاصم و غیرصلح طلب یاد می شود و برعکس ، ادعا می شود که قدرت دولت آمریکا برای گسترش صلح ،‌ امنیت و عدالت در سطح جهان مصرف می شود .

ماجراجویی های اوباما در نقاط مختلف دنیا موجب شد تا تبعات آنها گریبانگیر مسکو نیز شود . به عنوان مثال اوکراین یکی از مواردی است که با تحریک و همکاری های غیرمستقیم آمریکا کودتای ضددولتی را برگزار و ویکتور یانکوویچ را از صدر قدرت در این کشور برکنار کرد . 

همین موضوع موجب خشم کرملین بعنوان نزدیک ترین هم پیمان و هم مرز با روسیه شد . بدنبال تشدید اختلافات میان مسکو و واشنگتن ،‌ کریمه به روسیه ملحق شد و کنترل بسیاری از مناطق در مرز اوکراین با روسیه در دست ارتش روسیه است . همین موفقیت های پوتین با تشدید موقعیت تضعیف شده آمریکا ،‌ تنش میان این دو کشور را بیشتر نمود .

سیاست های آمریکا در قبال دیگر کشورهای دنیا ،‌ بخصوص خاورمیانه سیاستی جز تحریم ، جنگ و خشونت نبوده است . این سیاست چنانچه موفقیت آمیز می بود تاکنون نه تنها موقعیت آمریکا را کاهش نمی داد بلکه آن را به قدرت بیشتری منتقل می نمود . 


انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، اسرائیل ، جنگ ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار