تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان میراث فرهنگی عصر امروز در سازمان میراث فرهنگی امضاء شد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ با توجه به نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در باره تقویت و اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی و ضرورت تقویت زیرساخت های علمی و فناوری کشور در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور ارتقاء زیرساخت و تجاری سازی محصولات فرهنگی در چشم انداز جمهوری اسلامی ایران این تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نمایندگی سورنا ستاری و سازمان میراث فرهنگی به نمایندگی مسعود سلطانی فر امضاء شد.  
 
بنابر این گزارش این تفاهم نامه به منظور همکاری و ایجاد تحول دانش بنیان در سیاست گذاری و برنامه ریزی های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مبتنی بر رهیافت های نوین علمی، حمایت از تاسیس و راه اندازی شرکت های علمی در سطح کشور برای کسب و کارهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شد.  
 
اقداماتی که قرار است از سوی سازمان میراث فرهنگی در این تفاهم نامه صورت گیرد؛ شناسایی، ایجاد بانک اطلاعات و معرفی نخبگان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دولتی و غیر دولتی به معاونت علمی و فناوری جهت بهره گیری از توانمندی های تخصصی آنان در طرح و پروژه های ملی و اجرای طرح های مطالعاتی و پژوهشی مورد تصویب ستاد فناوری های نرم و هویت ساز با مشارکت مالی ستاد مذکور است.  
 
همچنین اقداماتی که باید از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شود شامل حمایت مالی و پشتیبانی از تجاری سازی و اقتصادی کردن دستاوردهای پژوهشی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حمایت ویژه از شکل گیری و توسعه شرکت های دانش بنیان سازمان میراث فرهنگی است. 


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار