در جلسه سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال آخرین مهلت تسویه حساب سوپرلیگ امسال را پایان خرداد تعیین کردند و پیشنهادات مختلفی از سوی اعضای سازمان لیگ برای ایجاد تغییر در برگزاری لیگ ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ جلسه شورای سیاستگذاری سازمان لیگ صبح امروز هفتم اردیبهشت در مجموعه ورزشی آزادی برگزارشد. در این جلسه ابتدا پیشنهاداتی در مورد گرفتن ضمانتنامه مالی از تیمها مطرح شد که تصویب موارد آن به جلسه بعدی موکول شد.

قهرمانلو نماینده پیشکسوتان پیشنهاد داد این ضمانتنامه به شکل سپردن ده درصد مبلغ قرارداد بازیکنان در بانک باشد که در صورت عمل نکردن تیمها به تعهداتشان با اشاره فدراسیون این مبلغ از سوی بانک ضبط شود.

تغییر قرارداد بازیکنان 

همچنین صمد نیکخواه بهرامی نماینده بازیکنان پیشنهاد داد تغییراتی در نحوه قرارداد بازیکنان ایجاد شود به این شکل که کم کاری بازیکنان بدون شک مورد تنبیه قرار بگیرد اما از سوی دیگر بازیکنان هم حق داشته باشند در صورت نگرفتن حق و حقوق خود در تاریخ موعد قرارداد، مانند بازیکنان خارجی در تمرینات و بازیها حاضر نشوند. 

برای این تغییرات قرار شد تا جلسه آینده ی لیگ نمونه قرارداد جدید بازیکنان به سازمان لیگ ارائه شود و بازیکنان در فدراسیون همراه وکیل قرارداد امضا کنند تا مشکلات سابق حقوقی برای آنها پیش نیاید. همچنین در مورد نحوه پرداخت دستمزد ماهانه آنها نیز تصمیماتی در جلسه سازمان لیگ گرفته شود. 

آخرین مهلت تسویه حساب تا پایان خرداد

فدراسیون به تیمهای سوپرلیگی فرصت پایان خرداد را برای تسویه نهایی با تمام بازیکنان و کادرفنی برای باشگاهها تعیین کرد. حلسه بعدی نیز روز 28 خرداد برگزار شده و تیمهای بدهکار معرفی می شوند.

تاریخ نقل و انتقالات و معرفی ایجنت

تاریخ نقل و انتقالات به پیشنهاد سازمان لیگ اول تا 30 تیر خواهد بود که این تاریخ قطعی نیست. سازمان لیگ همچنین خواستار معرفی ایجنتهای فعال برای باشگاهها و بازیکنان در مهلت نقل و انتقالات شد.

مرداد ماه زمان جمع آوری ورودیه و بحث مالی تیمها و شهریورماه نیز مهلت نهایی گرفتن مدارک تیمها تعیین شده است.

لیگ کوتاه با تیمهای کمتر

مشکلات تیمهایی مثل زنجان، سازمان لیگ را به کم کردن تعداد تیمها مجاز کرده تا لیگ این بار با تعداد کمتر اما معتبرتر تیمها برگزارشود. پیشنهاداتی برای ضمانت گرفتن از این تیمها هم مطرح شده است. 

ضمن اینکه با ناراحتی بچیروویچ از خستگی بازیکنان با لیگ طولانی پیشنهاد کوتاه شدن زمان لیگ مطرح شد که در جلسه بعدی بررسی می شود. 

زمان شروع لیگ اوایل آبان سال آینده و با چند هفته استراحتت و تمرین تیمها بعد از مسابقات آسیایی اینچئون تعیین شده است. 

در مورد نحوه مجازات تیمهایی مثل زنجان هم پیشنهاد شد که استان زنجان حق ورود به لیگ را تا زمان تسویه حساب با بازیکنان امسال نداشته باشد و یا اینکه برای یک سال به لیگ پایینتر سقوط کند. 

همچنین پیشنهاد تشکیل اتحادیه بازیکنان نیز از سوی صمد نیکخواه بهرامی مطرح شد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ، لیگ ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار