وزیر بهداشت گفت: جامعیت سیاستهای کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، نیازمند عزم جدی و طراحی یک ساختار منسجم، هماهنگ و کل نگر است و تحول اساسی و بزرگی را در نظام سلامت کشور نوید می‌دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ دکتر سید حسن هاشمی، در نخستین جلسه کارگروه سیاستهای کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری که با حضور معاونین وزارتخانه، اساتید دانشگاه، نمایندگان مجلس، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر و صاحبنظران حوزه سلامت تشکیل شد، گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری الگویی است که می‌تواند منجر به اقدامی بنیادین در عرصه بهداشت و سلامت شود و دستاوردهای بزرگی را به همراه داشته باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه، تلاش دولت و مجلس در حوزه سلامت که ملهم از حمایت‌های رهبری است، فرصت مغتنمی است که می‌تواند ما را در اجرای هر چه بهتر سیاست‌های ابلاغی که وظیفه دینی و ملی ماست یاری‌مان کند.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه، هدف ما در وزارت بهداشت این است که سیاست‌ها برزمین نماند و صرفا درحد تعریف و تشریفات باقی نماند و عملیاتی شوند افزود: باید با برنامه‌ریزی در جهت عملی نمودن این سیاست‌های سرنوشت ساز، در کوتاهترین زمان ممکن با تدوین راهبردهای مورد نیاز و تعریف الزام‌ها و اقدام‌های متناسب، شاهد ارتقاء مورد انتظار در سلامت جامعه باشیم.

وی در ادامه گفت: سیاست‌ها واضح و مشخص است و ماحصل بحث و تبادل نظر سران سه قوه در حضور مقام معظم رهبری تعریف شده‌اند و نباید اجازه دهیم حاشیه ایجاد شود و از اصل دور شویم  بنابراین نباید فرصت را از دست دهیم.

دکتر هاشمی افزود: جامعیت سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، ضمن اینکه تحول اساسی و بزرگی را در نظام سلامت کشور نوید می دهد،  نیازمند عزم جدی و طراحی یک ساختار منسجم، هماهنگ و کل نگر است و باید اذعان کرد که کلی بودن سیاستها ممکن است برای برخی از مسئولین ابهاماتی را ایجاد کند لذا ضروری است در اولین گام ابعاد مختلف هر سیاست برای متولیان حوزه سلامت تبیین شود تا با ایجاد درک واحد و تشخیص صحیح از ابعاد مختلف هر یک از آنها، تدابیر لازم و مرتبط معین شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد، تشکیل کمیته‌هایی برای تبیین سیاستها و تعیین اولویت‌ها وهمچنین فرآیند اجرا ضروری است که ضمن  تطبیق حقوقی سیاستها با قوانین براساس یک متدولوژی مشخص خلاهای قانونی را شناسایی کنیم و به یک درک  مشترکی از سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، دست یابیم تا بتوانیم براساس یک زمان بندی مشخص آنها را عملیاتی کنیم.

وی در پایان گفت: بهره گیری از نخبگان می‌تواند نقش بنیادی در تصمیم‌گیریها در سطوح عالی ایفا کند و ما را  در رسیدن به افق های روشن در حوزه سلامت یاری نماید تا بتوانیم هرچه سریع تر با برنامه‌ای منسجم، این سیاست‌ها را به مرحله اجرایی برسانیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار