رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه معتقد است، با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نرخ تورم به بیش از 25 درصدی که دولت برای پایان امسال هدف‌گذاری کرده خواهد رسید و بین 30 تا 35 درصد خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه معتقد است، با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نرخ تورم به بیش از 25 درصدی که دولت برای پایان امسال هدف‌گذاری کرده خواهد رسید و بین 30 تا 35 درصد خواهد بود.

کیوان کاشفی با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها در آینده نزدیک، گفت : معتقدم اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها کمابیش بر وضعیت اقتصاد کشور اثر خواهد داشت واگرچه در حد تاثیرات و افزایش نرخ تورم فاز اول نیست، اما نرخ تورم را از 25 درصدی که دولتپیش بینی کردهبالاتر می برد.

به گفته این کارشناس مسائل اقتصادی دلیل اصلی افزایش کمتر نرخ تورم در این فاز نسبت به فاز اول انضباط مالی است که دولت جدید از زمان آغاز به کار خود آن را لحاظ کرده و در مهار نقدینگی و اجرای سیاست کنترلی عملکرد خوبی داشته است.

کاشفی افزود: البته در چند ماه اول بعد از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها افزایش نرخ تورم بیشتری را شاهد خواهیم بود و افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر دلیلی برای این ادعا است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید فاز دوم را به گونه ای اجرا کند که فشار کمتری به مردم وارد شود، خاطرنشان کرد: باید آستانه تحمل و کشش مردم را در نظر گرفت که آیا می توانند نرخ تورم حدود 30 درصدی را تحمل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه یادآوری کرد: متاسفانه در سال های اخیر افزایش دستمزدهای مردم توازن مناسبی با نرخ تورم نداشتهو این امر باعث شده قدرت خرید مردم روز به روز کاهش یابد.

کاشفی معتقد است، در کنار اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها باید برنامه های حمایتی برای اقشار آسیب پذیر از جمله دادن سبد کالا، خدمات آموزشی، خدمات درمانی و بهداشتی و ... در نظر گرفته شود .

وی گفت: دولت می تواند برای مدت کوتاهی بعداز اجرای فاز دوم که نرخ تورم افزایش بیشتری مییابد، کالاهای اساسی را با قیمت مناسب و در شبکه توزیع منظم در اختیار مردم قرار دهد.


برچسب ها: کرمانشاه ، فاز ، هدفمندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.