مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت : صنایع فولاد مستقر در غرب شهر بندرعباس ، سالانه 557 هزار تن پسماند آلاینده تولید می کنند .

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس وفادار افزود : باتوجه به طرح های توسعه این واحدهای صنعتی ، پیش بینی می شود که حجم زیادی پسماند صنعتی فولاد تولید شود که مدیریت آن برای کاهش مخاطره های زیست محیطی ضروری است .

در غرب بندرعباس سه مجتمع فولاد فعال است .

وی گفت : رعایت نشدن فاصله ساخت و راه اندازی صنایع بزرگ در غرب بندرعباس این منطقه را به کانون آلودگی شهر تبدیل کرده است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود : نیروگاه بندرعباس مهمترین آلاینده در این منطقه ، حدود 80 درصد از آلودگی ها را به خود اختصاص داده است .

وفادار گفت : نیروگاه بندرعباس اکنون برق 5 استان کشور را تأمین می کند و مسئولان باید برای نوسازی آن بر اساس استانداردها اقدام کنند .

وی افزود : اکنون پرونده آلودگی این نیروگاه در محاکم قضایی در حال پیگیری است .

وفادار با اشاره به وجود مناطق مسکونی در غرب بندرعباس ، از همه دستگاههای مسئول خواست نسبت به کاهش آلودگی و جابجایی خانه های مسکونی اقدام کنند .

علاوه بر آلودگی صنایع غرب بندرعباس ، رفت و آمد روزانه 22 هزار دستگاه خودرو سنگین این منطقه را آلوده تر کرده است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت : از مجموع 20 صنایع بزرگ استان 4 صنعت پایش لحظه ای می شود و بقیه هم تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به این سیستم خود را مجهز کنند .
انتهای خبر/
برچسب ها: تولید ، پسماند ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.