مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: با اصلاح زیرساختهای گردشگری و استفاده از ظرفیت چشم اندازهای طبیعی می توان به اقتصاد استان رونق مضاعفی بخشید و گردشگران بیشماری را در استان جذب کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوبن؛

حمیدرضا قاسمی  با اشاره به ساماندهی آب‌های گرم معدنی در استان اظهارداشت: به منظور استفاده بهینه از آب‌های گرم معدنی و رونق صنعت گردشگری در حوزه گردشگری سلامت آب‌های گرم معدنی در استان قزوین ساماندهی می‌شوند.

وی اظهارداشت: در اکثر کشورها از منابع طبیعی جهت جلب گردشگران استفاده می شود و آبهای گرم معدنی یکی از جاذبه های توریستی بوده که از نظر اقتصادی منبع درآمد مهمی در این صنعت به شمار می‌رود.

قاسمی با اشاره به رونق این بعد گردشگری در استان افزود: قزوین به لحاظ طبیعی دارای پتانسیل‌های ویژه گردشگری بوده و آب‌های معدنی گرم و سرد بسیاری در این آن وجود دارد که می‌تواند منبع درآمد منطقه بوده و با فراهم کردن زیر ساخت‌های گردشگری و ایجاد مراکز رفاهی به مقصد گردشگری تبدیل شود.

وی همچنین اظهارداشت: استفاده از آب چشمه‌های معدنی به عنوان درمان، سابقه‌ی چندهزار ساله دارد و در حال حاضر بر اثر پژوهش‌ها و بررسی‌های علمی انجام شده روی آبهای معدنی، استفاده‌ی درمانی آنها به طور جدی روز به روز گسترش یافته و کشورهای دارای آب‌های گرم و سرد معدنی با بهره‌برداری از این موهبت الهی توانسته‌اند در جهت کسب درآمد از آنها استفاده کنند.

این مسئول تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در سال 93 " اقتصاد و فرهنگ،‌ با عزم ملی و مدیریت جهادی" برای رونق اقتصادی و بهره‌مندی از توانمندیهای استان، آبگرم‌های معدنی ساماندهی خواهد شد تا با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب بتوان این مناطق را به مقصد گردشگری سلامت تبدیل کرد./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.