مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، بدون ذکر جزئیات اعلام کردند که نتیجه این نشست‌ها هنوز علنا اعلام نشده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،شبکه الجزیره امروز خبر داد که آمریکا در حال افزایش شمار افسران اطلاعاتی خود در عراق است و نشست‌های هم در واشنگتن و بغداد برگزار می‌کند تا راه‌هایی برای مبارزه با رشد خشونت شبه‌نظامیان بیابد.

 

بنا بر این گزارش، مقام‌های ارشد دولت آمریکا اعلام کردند که هم اکنون یک تیم عالی رتبه از پنتاگون در عراق است تا راه‌های ارائه کمک‌های احتمالی به نیروهای عراقی را در مبارزه با شبه نظامیان افراطی گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" بررسی کند.

 

به گفته مقام‌های آمریکایی، گروه داعش که به دنبال ایجاد ناامنی است، فعالیت‌های گسترده‌ای در نزدیکی بغداد و همچنین استان الانبار دارد که بسیار نزدیک سوریه است. مقام‌های ارشد سیاست‌گذاری آمریکا که با نام "کمیته معاونان" شناخته می‌شود، طی روزهای گذشته نشستی را در واشنگتن برگزار کردند که هدف از آن بررسی واکنش‌های احتمالی به شرایط امنیتی در عراق بود.

 

مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، بدون ذکر جزئیات اعلام کردند که نتیجه این نشست‌ها هنوز علنا اعلام نشده است.

 

از سوی دیگر نوری مالکی، نخست وزیر عراق حدود چهار ماه است که علیه شبه نظامیان سنی افراطی اعلام جنگ کرده است. این گروهها که عمدتا در استان الانبار مستقر هستند، به گفته خود با "خودکامگی دولت" مبارزه می‌کنند.

 

یکی از مقام‌های امنیتی امریکا تصریح کرد که شمار افسران اطلاعاتی آمریکا در بغداد رو به افزایش است و این به دلیل ناامنی‌های موجود است.

منبع: جام نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.