شبکه الدنیا سوریه گزارش داد سوسن حداد به عنوان سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه نام نویسی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛شبکه الدنیا سوریه گزارش داد "سوسن حداد" روز شنبه مدارک خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تقدیم دادگاه عالی قانون اساسی سوریه کرد.

"سوسن حداد" پس از "ماهر حجار و حسان النوری" سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه به شمار می‌رود.

"خانم سوسن حداد" مهندس بوده و در شهر لاذقیه متولد شده است.وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه از حزب بعث کناره‌گیری کرده است.

گفتنی است تاکنون "بشار اسد" برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه نام نویسی نکرده است.

رییس دادگاه عالی قانون اساسی سوریه روز شنبه در مصاحبه با روزنامه الثوره سوریه تاکید کرد : انتخابات ریاست جمهوری پیشرو ، نخستین انتخاباتی است که در سایه قانون جدید برگزار می‌شود و براساس این قانون بیش از یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری حضور دارد.

"عدنان زریق" با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری سوریه تنها با وجود دو نامزد و بیشتر برگزار خواهد شد گفت : این انتخابات با نظارت کمیته عالی قضایی و دادگاه عالی قانون اساسی اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون درخواست‌هایی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ارائه شده است افزود : شروط مشخص و واضحی در قانون انتخابات وجود دارد که نامزدها باید آن را ارائه دهند و تایید 35 نماینده پارلمان را به دست آورند.

رییس دادگاه عالی قانون اساسی سوریه در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت : درهای دادگاه عالی قانون اساسی تا روز یکم می (11 اردیبهشت) برای نام نویسی از نامزدهای انتخاباتی باز است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوسن ، حداد ، رییس ، جمهور ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار