الميادين:

رئيس جمهور آينده مصر با چالش‌های اقتصادی زيادی روبروست

مصر در حالی به سمت انتخابات ریاست جمهوری آینده گام بر می‌دارد که رئیس جمهور آینده به سبب مشکلات بغرنج اقتصادی و فقر و بیکاری در این کشور با چالش‌های زیادی روبروست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،  مصر در حالی به سمت انتخابات ریاست جمهوری آینده گام بر می‌دارد که رئیس جمهور آینده به سبب مشکلات بغرنج اقتصادی و فقر و بیکاری در این کشور با چالش‌های زیادی روبروست.

دغدغه‌های کارگران مصری و رنج های آنها یکی از مسائلی است که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در اواخر ماه آینده، مطرح است. رئیس جمهور آینده این کشور باید با هزاران کارگر سرخورده و ناامید تعامل کند که تهدید کرده اند در صورت بی توجهی دولت به خواسته‌های آنها، موج جدید از اعتصاب ها را به راه می‌اندازند. 

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره گفت: رئیس جمهور آینده مصر با مشکلات اقتصادی زیادی روبروست که مهمترین و بغرنج ترین آنها خواسته های کارگرانی است که در سال دو هزار و هشت اعتصابات گسترده ای به راه انداختند که زمینه ساز انقلاب دو هزار و یازده در این کشور شد. به دنبال کاهش درآمدهای صنعت گردشگری و نیز سرمایه گذاری های خارجی در مصر پس از سه سال ناآرامی در مصر، معلوم نیست دولت بتواند خواسته های آنها را برآورده کند. 

کمال الفیومی فعال کارگری مصری می‌گوید: ما می گوییم رئیس جمهور مصر هر کس که می‌خواهد باشد، باید خواسته های کارگران اعم از آزادی، عزت و کرامت و عدالت اجتماعی را تحقق بخشد در غیر این صورت سرنوشتی شبیه حسنی مبارک و محمد مرسی خواهد داشت. 
در ادامه گزارش آمده است: الفیومی تاکید می کند همه دولت ها در سه سال گذشته از جمله دولت محمد مرسی فقط وعده داده اند و به این وعده ها عمل نکرده اند. 

حمدی حسین فعال کارگری مصری گفت: متاسفانه تا کنون دولت ها به خواسته های کارگران توجه نکرده اند. 

در ادامه گزارش با اشاره به اعتصاب گسترده در کارخانه های مختلف در مصر آمده است: این اعتصاب ها در فوریه گذشته و پس از توافق موقت با دولت، متوقف شد. اعتصاب ها شامل بخش های اصلی اقتصادی از جمله صنایع ریسندگی و بافندگی، آهن و فولاد، سیمان، حمل و نقل عمومی، بنادر و اداره پست بود که باعث وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی مصر شد که از اصل وضع وخیمی داشت. 

در ادامه گزارش با اشاره به رقابت عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع سابق مصر و حمدین صباحی فعال سیاسی مصری در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور افزود: دولت، سیاست های حمایت از غذا و سوخت را عامل اصلی کسری بودجه می داند که دولت مرسی هم نتوانست آن را کاهش دهد و در صورتی که السیسی هم بخواهد به آن بپردازد ممکن است در کشوری که بیش از بیست میلیون نفر از مردم آن زیر خط فقر زندگی می کنند، محبوبیت خود را از بین ببرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار