وزير نيرو بر لزوم توجه ویژه مدیران بخش آب و روابط عمومی‌های مرتبط تاکید کرد و گفت: حجم فعالیت‌های مرتبط با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب باید افزایش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، حميد چيت‌چيان در نشست شوراي مدیران آب وزارت نيرو، با بیان آنکه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی صرفه‌جويي در مصرف آب باید با توجه به بحران جدی کمبود آب در کشور پررنگ‌تر شود، افزود: روابط عمومي‌ها بايد موضوع بحران آب را ماموريت اصلي خود بدانند و حجم گسترده فعالیت‌های تبليغي و فرهنگی براي مديريت مصرف آب آغاز شود تا این موضوع به باور عمومی جامعه تبديل شود.

وي موضوع تنش آبي شهرها و به‌ويژه شهرهاي بزرگ را مسئله جدي دانست و اظهار داشت: امسال به‌دليل شرايط خاص و بحراني، بايد به بحث كم‌آبي به‌طور ويژه پرداخته شود.

وزیر نیرو تصريح كرد: مديران آبي كشور بايد بيش از هر زمان ديگر بحران آب را درك و متناسب باشرایط موجود عمل کنند.

به‌گفته وزير نيرو، از ماه‌ها پيش كميته‌اي با رياست قائم‌مقام وزير نيرو تشكيل شده و پي در پي درباره بحران آب در كشور تصميم‌گيري‌هايي گرفته شده است.

وي اين روزها را روزهاي طلايي براي چاره‌جويي درباره بحران آب دانست و گفت: اكنون در روزهاي مواجهه با موضوع پيك مصرف آب در تابستان هستيم و اگر اين روزها را از دست بدهيم، ممكن است امكان جبران وجود نداشته باشد.

وزیرنیرو تصریح کرد: موضوع كم‌آبي بايد هر روز به‌دقت پيگيري و حتي نشست‌های هفتگي كميته رسيدگي به بحران آب كلان‌شهرها به نشست‌هاي روزانه تبديل شود.

چیت چیان با بیان اينكه از هم‌اكنون اقدام‌های مرتبط با مديريت مصرف بايد در روابط عمومي‌ها و شركت‌هاي آب و فاضلاب انجام شود، گفت: اگر قرار است مديريت فشار در پيك مصرف انجام شود، از هم‌اكنون به مردم اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي شود.

وزير نيرو تصريح كرد: در زمان كنوني، مردم متوجه شده‌اند كه بايد در رفتار مصرف تجديدنظر كنند.

وي با بيان اينكه جمعيت زیادی از كشور را افراد متدين و متعهد تشكيل می‌دهند، گفت: با استفاده از مراجع، ائمه جماعت، ائمه جمعه، متخصصان علوم اجتماعي، استادان دانشگاه، افراد روحاني، هنرمندان، بازنشستگان صنعت آب و برق و متخصصان و طرح پرسش‌های دقيق و تاثيرگذار از آنان، مي‌توان فرهنگ مصرف را تغيير داد.

چيت‌چيان بر لزوم تشكيل و تقويت گروه‌ها و تشكل‌هاي مردم‌نهاد تاكيد كرد و گفت: اين گروه‌ها نه به‌عنوان دولت بلكه به‌عنوان گروه‌هايي از مردم كار را دنبال كنند.

وي افزود: گزارشي از وضعيت آب كلان‌شهرها براي كميسيون ويژه دولت، كميسيون ويژه كلان‌شهرها و شوراي‌عالي شهرسازي آماده شود تا نشست‌هایی به موضوع آب اختصاص يابد.

وي اظهار داشت: مسئله قطع مصارف بالا به‌ویژه براي مشترکان دولتي و مستندهای قانوني آن بررسي و اقدام‌های مربوط به آن انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار