وزير نيرو گفت: اين وزارتخانه تلاش مي‌کند تا به طرح‌هاي خود سرعت ببخشد و براي اين منظور مصمم است حضور بخش خصوصي را در طرح‌هاي آب و برق پررنگ‌تر کند.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حميد چيت‌چيان در جمع استاندار و نمايندگان مردم استان مرکزي در مجلس شوراي اسلامي در ساختمان وزارت نيرو، افزود: حضور سرمايه‌گذاران بخش خصوصي موجب خواهد شد در تجهيز منابع مالي تسريع شود و پيشرفت فيزيکي و اجرايي طرح ‌هاي صنعت آب و برق با سرعت بيشتري ادامه يابد.

وي با تاکيد بر اينکه از سرعت پيشرفت طرح ‌ها راضي نيست و بايد سرعت روند کاري را افزايش داد، گفت: منابع مالي و اعتبار دولتي بسيار محدود است و کفايت پيشبرد طرح ‌ها را نمي‌کند.

وي گفت: در سال گذشته متوسط جذب اعتبار در طرح ‌هاي صنعت آب و برق 54 درصد بوده که بخش عمده آن نيز در پايان سال پرداخت شده است.

چيت‌چيان در ادامه افزود: همکاري با بخش خصوصي و استفاده از سرمايه‌گذاران اين بخش، به نفع مردم و دولت خواهد بود زيرا منافع آنان در گرو سرعت انجام کار است و هرچه اين سرعت بيشتر باشد، آنان زودتر به درآمد مي‌رسند.

وزير نيرو تصريح کرد: تاکنون 76 قرارداد با بخش خصوصي منعقد شده است و بنا داريم انگيزه حضور اين بخش را در طرح ‌هاي صنعت آب و برق بيشتر کنيم.

وي درباره ساختار بخش آب نيز گفت: براساس مطالعه‌هاي جامع منابع آب کشور، براي هر استان برپايه اطلاعاتي که به دست آمده است، يک سند واحد تشکيل خواهد شد.

چيت‌چيان ادامه داد: جداکردن شبکه آب بهداشتي از آب شرب ازجمله کارهايي است که بايد به ‌سرعت در همه جا فراگير شده و عملياتي شود.

بر اساس گزارش پاون، وي با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري درباره مديريت جهادي، گفت: آرايش کارها و برنامه‌ها بايد به ‌نحوي باشد که ما را به آرمان‌هاي امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري نزديک کند.

پيش از سخنان وزير نيرو، نمايندگان شازند، تفرش، آشتيان، ساوه، دليجان، محلات، اراک و خمين در مجلس شوراي اسلامي، به مشکلات آب و برق و فاضلاب حوزه‌هاي انتخابيه خود اشاره و بر لزوم پيگيري و رفع اين مشکلات تاکيد کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بخش ، خصوصی ، صنعت ، آب ، برق ، وزیر ، نیرو ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار