علی جنتی درهمایش‌های سالیانه حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط در کشور گفت: آفرینش‌های هنری مستلزم به رسمیت شناخته شدن اقتصاد هنر و مباحث وابسته به آن کشور است.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل؛  علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه از تداوم برگزاری سلسه‌همایش‌های سالیانه حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط در کشور شاکر است افزود: امروز را به فضل الهی و اهتمام همه اعضای جامعه علمی ادبی هنری کشور مشغول به برگزاری چهارمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مالکیت فکری هستیم.

وی افزود: به طور طبیعی، دستیابی به جایگاه دوم علمی که یکی از اهداف قانون پنجم توسعه بوده نیازمند آن است که هنرمندان،فارغ از ترس سرقت آثار خود به تولید اثر روی بیاورند.


 وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی افزود:  آفرینش‌های هنری مستلزم به رسمیت شناخته شدن اقتصاد هنر و مباحث وابسته به آن است، بنابراین آثار و آفریده‌های هنری هر کشور سند هویتی دینی و ارزش ملی آن کشور است.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: بخش هنر و آفریده‌های هنری در اشتغال برکتی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت فناوری‌ها‌ی نوین ارتباطی اگر چه موجب دسترسی بیشتر به آثار هنری شده با نقض حقوق هنرمندان آثار زحمات مولف را در اندک زمانی در معرض سرقت قرار می‌دهد، موسسات مردم نهاد دارای مهمترین کارکرد در عرصه شکل‌گیری اقتصاد هنری هستند و مبارزه با نقض حقوق مالکیت ادبی و هنری هم در کنار فرهنگسازی حل وظایف آنها است.

انتهای پیام/
برچسب ها: هنری ، آثار ، رسمیت ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار