گوگل تنها با 50 میلیون دلار, در سال 2005 اندروید را خریداری کرد. در حال حاضر محبوب ترین سیستم عامل جهان اندروید است که 80 % تلفن های همراه هوشمند از این سیستم عامل استفاده می کنند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اگر به قیمت های معاملات شرکت های امروزی توجه کنیم, می پنداریم که گوگل در سال 2005 قیمت زیادی برای خرید اندروید پرداخت کرده است. اما واقعیت های امروز ما را وادار می سازد که این گونه فکر کنیم. برای مثال فیس بوک برای خرید یک نرم افزار پیام رسان مانند whatsapp 19 میلیارد دلار و برای خرید شرکت Occulus Rift 2 میلیارد دلار پرداخت می نماید. تفکر بر این مبنا, ما را وادار می سازد تا قیمت های معاملات قدیمی تر را هم مشابه این معاملات بدانیم.

قبلا در طی گزارشی اعلام کردیم که اندروید در ابتدا برای دوربین های عکاسی طراحی شده بود و ابداع کنندگان اندروید, بعد از ناامیدی از بازار دوربین ها, به سراغ بازار تلفن همراه آمدند. اندی رابین مبدع اندروید, به سراغ سامسونگ می رود و وقتی جواب منفی همکاری سامسونگ را می شنود, به سراغ گوگل رفته و همکاری خود را آغاز می نماید.

محبوب ترین سیستم عامل جهان در حال حاضر اندروید است و 80% تلفن های همراه هوشمند از این سیستم عامل استفاده می کنند و پرداخت مبلغ 50 میلیون دلار برای خرید محبوب ترین سیستم عامل جهان, به نظر بسیار راضی کننده می رسد.

گزارش از پیمان مولاویردی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار