الزام برای دریافت مجوز آهنگ پیشواز، معرفی 3 کشور خرابکار اینترنتی، مراقب اطلاعات شخصی غیرمالی خود باشید، نخستین هواپیمای برقی جهان ساخته می‌شود، برندگان هفته چهارم ۲۰ هفته ۲۰۰ ميليونی همراه اول مشخص شدند و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر روز در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.






الزام برای دریافت مجوز آهنگ پیشواز/ ارائه تائیدیه خدمات ارزش افزوده موبایل قبل از بارگذاری
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از الزام برای دریافت مجوز در حوزه خدمات ارزش افزوده موبایل خبر داد و گفت: ارائه کنندگان خدمات ارزش افزوده موبایل - VAS - شامل صدا، متن، عکس، تصویر و آهنگ پیشواز باید قبل از بارگذاری این خدمات، از مرکز توسعه فناوری اطلاعات تائیدیه دریافت کنند.

حسن نجفی سولاری با بیان اینکه آهنگ های پیشواز تلفن همراه - رینگ بک تون - باید قبل از بارگذاری برای مشترکان، از نظر محتوایی کنترل شود، اظهار داشت: واحد رسانه های همراه و هوشمند مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در سال 92 بررسی مجموع 6 هزار مورد از محصولات خدمات ارزش افزوده تلفن همراه را در دستور کار قرار داد که از این تعداد 3500 عدد آهنگ پیشواز، 2200 تم گوشی موبایل و 300 عکس مورد بررسی و صدور مجوز قرار گرفت.

وی از تدوین و نگارش طرح ملی ساماندهی رسانه های همراه و هوشمند خبر داد و گفت: در این طرح بررسی کلی محتواهای فرهنگی خدمات ارزش افزوده همچون آهنگ های پیشواز موبایل - RBT - و نرم افزارهای تلفن همراه -APPS - اجرایی می شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به تهیه آیین نامه نظارت و اعمال مقررات بر خدمات ارزش افزوده برای شورایعالی فضای مجازی گفت: نظارت بر محتوای آهنگ های پیشواز موبایل و تم ها در این ضوابط دیده شده است.

نجفی سولاری با اشاره به بکارگیری سرور پیاده سازی سامانه های بررسی محصولات خدمات ارزش افزوده به منظور نگهداری و تامین امنیت اطلاعات و داده های آن گفت: در زمینه نظارت بر محتوای آهنگهای پیشواز از تولیدکنندگان محتوای برتر حمایت می شود و از طرفی نیاز است تا آهنگ های پیشوازی که به صورت پیش فرض بر روی گوشی های موبایل هوشمند وارداتی قرار دارند نیز کنترل شوند و کمپانی وارد کننده این کالاها به کشور باید از این مرکز مجوز دریافت کند.



رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات منصوب شد
با صدور حکمی از سوی حجت الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی وکیل پور به سمت رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات منصوب شد. وکیل پور بیش از این مسئولیت های مشاور جوان و عضو گروه مشاوران جوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو کمیته مدیریت شهری و شوراهای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر حوزه نظارت و بازرسی ستاد راهبری مدیریت محله شهرداری تهران، مسئول پهنه جنوب امورشورایاری های معاونت امور مناطق شهرداری تهران، معاون امور مناطق خانه شهریاران جوان (امور جوانان شهرداری تهران) و مسئول ستاد مشارکت های اجتماعی شهرداری منطقه 17 تهران را به عهده داشته است.



وی  دانش آموخته كارشناسي ارشد رشته معارف اسلامي و مديريت صنعتي از دانشگاه امام صادق(ع) است. تهیه و تالیف کتاب های "شورایاری ها، ساز و کاری برای مشارکت شهروندان" - انتشارات آستان قدس رضوی(به نشر) – سال 1390 و کتاب آموزشی "مدیریت محله "- انتشارات مدبران – سال 1389 از جمله سوابق علمی او به شمار می آید.

پیش از این مهدی شریف زاده رئیس فرهنگسراي فناوری اطلاعات بود.


معرفی 3 کشور خرابکار اینترنتی/ مراقب اطلاعات شخصی غیرمالی خود باشید
کارشناسان امنیت رایانه با اشاره به تغییر ماهیت اطلاعات سایبری دزدی شده می گویند در حالی که پیش از این دزدی اطلاعات مالی برای سارقان سایبری در اولویت قرار داشت اکنون شاهد آن هستیم که اطلاعات شخصی از جمله، اسم، تاریخ تولد، شماره های امنیت اجتماعی، نشانی محل سکونت و اطلاعات پزشکی برای آنها مهم شده است.

یک شرکت سازنده نرم افزارهای امنیت رایانه، هند را به عنوان یکی از خطرناک ترین کشورها در فعالیت های خرابکارانه سایبری در سال 2013 معرفی کرد. شرکت سیمانتک در گزارش سالانه خود اعلام کرد 5.1 درصد از فعالیت های سایبری خرابکارانه جهانی در سال 2013 از هند سرمنشاء گرفته است. در این زمینه هند پس از آمریکا و چین رتبه سوم را دارد.

در این گزارش آمده است هند در تولید اسپم رتبه نخست را دارد و در زمینه تولید کدهای خرابکارانه در رده دوم جهان ایستاده است. این گزارش که هر ساله توسط سیمانتک منتشر می شود، گرایش جهانی را در حملات سایبری بر اساس داده های جمع آوری شده توسط شبکه هوش جهانی این شرکت که 41.5 میلیون حسگر حمله دارد به اشتراک می گذارد. کارشناسان این شرکت می گویند تغییر چشمگیری در رفتار سایبری مجرمان مشاهده می شود که حاکی از آن است که مجرمان پیش از اجرای یک دزدی بزرگ، به جای سرک کشیدن و کسب پول های کوچک، چندین ماه نقشه می کشند و برنامه ریزی می کنند.



این گزارش نشان می دهد هند نه تنها در آغاز حملات سایبری پیشگام است بلکه حلقه پایانی برخی از این حملات نیز در این کشور قرار می گیرد. بیش از 69 درصد از حملات هدفمند در این کشور در طول یک سال، در مورد شرکت های بزرگ صورت گرفته و 66 درصد ترافیک ایمیل در این شرکت ها اسپم بوده است. این گزارش همچنین می افزاید شاهد افزایش چشمگیر در هدف قرار دادن آسان و سایبری شرکت های کوچک در سال 2013 بودیم.

در کل جهان، 30 درصد از حملات شرکت ها و تجارت های کوچک را هدف قرار داده اند. کارشناسان سیمانتک می گویند تجارت های کوچک و متوسط اغلب منابع و اقدامات امنیتی کمتری اتخاذ می کنند و از این رو مهاجمان به طور فزاینده ای تجارت های کوچکی را که با شرکت های بزرگتر در ارتباط هستند هدف قرار می دهند.

در هند بر خلاف سالهای پیشین که بخش های بانکداری، خدمات مالی و بیمه (BFSI) بیشتر هدف حمله قرار می گرفتند، در سال 2013 بخش هایی غیر از این موارد مانند بیمارستانها و کارخانجات مورد توجه هکرها قرار داشتند. کارشناسان می گویند نه اینکه حمله به BFSI کمتر شده باشد بلکه حمله به سایر بخش ها روند صعودی به خود گرفته است.


نخستین هواپیمای برقی جهان ساخته می‌شود
شرکت هواپیماسازی ایرباس در حال ساخت یک هواپیما مسافربری کوچک است که با موتور هیبریدی برقی پرواز می کند.

جین بوتی رئیس گروه فناوری ایرباس گفت: ساخت یک هواپیمای منطقه ای که امکان حمل 70 تا 90 را داشته باشد و با نیروی برق پرواز کند و فرود بیاید، می تواند بین 15 تا 20 سال طول بکشد. ایرباس که در کنار بوئینگ، بازار جهانی هواپیماهای مسافربری را در اختیار دارد، در حال ساخت هواپیماهای بیش از 150 نفره است. آنها در حال حاضر بر روی هواپیماهای تمام برقی دو نفره به نام E-Fan کار می کنند که با دو موتور برقی و با توان خروجی 60 کیلو وات ساعت کار می کند.



ایرباس امیدوار است این فناوری گامی برای ورود موتورهای برقی به هواپیماهای بزرگ تر باشد. این هواپیمای دو نفره که برای ماموریت های کوتاه مانند آموزش خلبان و عملیات های آکروباتیک مناسب است، می تواند با باتری پلیمری لیتیوم یونی خود با سرعت 177 کیلومتر بر ساعت به مدت نیم ساعت پرواز کند. محققان اکنون درتلاش برای افزایش این مدت زمان به یک ساعت هستند.

بوتی که به مدت 20 سال در بخش خودروهای برقی جنرال موتورز کار کرده است می گوید ایرباس خودروهای برقی را به منظور یادگیری از آنها مورد بررسی قرار داده است اما به اینکه ایرباس چه مدت زمان را صرف بررسی فناوری های هیبرید و الکتریک کرده است، اشاره ای نکرد.

این هواپیمای برقی دو نفره قرار است در شهر بوردو در جنوب غرب فرانسه ساخته شود و تولید آن از اواخر سال 2017 آغاز خواهد شد. بوتی می گوید احتمالا نمونه اولیه یک هواپیمای منطقه ای تا سال 2030 ساخته می شود. طول بال نمونه اولیه هواپیمای برقی E-Fan، 9.5 متر است. این هواپیما دیروز (جمعه) یک پرواز نمایشی در فرودگاهی در جنوب غرب فرانسه انجام داد.


نخستین محموله پستی از طریق خطوط ریلی ارسال شد
براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت راه آهن حمل و نقل برای نخستین بار محمولات پستی از طریق شبکه خطوط ریلی به صورت آزمایشی حمل و جابه جا شد. فاز آزمایشی طرح در حال حاضر شامل مرسولات بدون اولویت صادره از تهران به مقاصد: اهواز، بندرعباس، مشهد و بالعکس است و در صورت اجرای موفقیت آمیز این فاز، امکان افزایش نقاط رهسپاری به سایر نقاط کشور میسر خواهد شد.



پیش از این در راستای اجرای طرح های 100 روزه شرکت پست، تعداد 37 خط پستی بین استانی با استفاده از امکانات و توانمندی های شبکه اتوبوسرانی در سراسر کشور راه اندازی شده بود.


برندگان هفته چهارم«۲۰هفته ۲۰۰ ميليوني» همراه اول مشخص شدند
روز جمعه ۵ اردیبهشت ماه، طي مراسمي با حضور جمعی از مديران اپراتور اول و نمايندگان نهادهاي نظارتي، قرعه كشي جوايز هفته چهارم جشنواره «۲۰هفته  ۲۰۰ ميليوني» همراه اول، برگزار شد و دو برنده خوش شانس جوايز يكصدميليون توماني معرفي شدند.

پس از قرعه کشی میان شماره های دایمی و اعتباری، خانم زهرا رضایی بخش از استان فارس به شماره موبايل۸۰*** ۰۹۱۷۴۵ و آقای سید بهزاد حسینی از استان بوشهر به شماره موبايل ۳۷***۰۹۱۷۶۶ به عنوان برندگان خوش شانس هفته چهارم جشنواره «۲۰هفته ۲۰۰ ميليوني» معرفی شدند. در جشنواره «۲۰هفته ۲۰۰ ميليوني» همراه اول، در هر هفته ۲ جايزه يكصدميليون توماني جهت اهدا به ۲ مشترك زن و مرد(يك جايزه به زن و يك جايزه به مرد) قرعه كشي مي شود.



در جشنواره «۲۰هفته ۲۰۰ ميليوني» كه تا پايان مردادماه امسال ادامه دارد، همراه اولي ها مي توانند براي برنده شدن جوايز ۱۰۰ ميليوني، به روش هاي مختلف نظير فعالسازي سيم كارت دائمي(۱۰۰ امتياز)، كاركرد سيم كارت دائمي(هر ۱۰۰۰ تومان يك امتياز)، فعالسازي  سيم كارت اعتباري(۱۰ امتياز) و شارژ سيم كارت اعتباري(هر ۱۰۰۰ تومان يك امتياز) اقدام كنند. در طرح مذكور، محاسبه امتيازات شركت كنندگان در قرعه كشي بصورت هفتگي است و امتيازات يك هفته به هفته بعدي انتقال نمي يابد.

لازم به ذكر است كه مشتركين براي شركت در قرعه كشي نياز به هيچ گونه ثبت نام يا فعاليت خاصي نداشته و به صورت خودكار در قرعه كشي شركت داده مي شوند. همراه اول اعلام كرده که قرار است صحنه هایی از این مراسم قرعه کشی در بخش های تبلیغات تلویزیونی هفته جاری پخش شود. دريافت اطلاعات مربوط به این جشنواره از طريق ارسال عدد ۴۳ به سرشماره ۱۱۱ و يا با شماره گيري كد دستوري #۴۳*۱۱۱* میسر  بوده و كسب اطلاعات بيشتر در اين خصوص از طريق پرتال همراه اول به نشاني  www.mci.ir امكان پذير است.


انتهای پیام/

 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار