معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک:

16 پروژه ترافیکی در شمال تهران اجرا شد

به منظور کنترل ترافیک، بهسازی و ساماندهی شبکه ارتباطی درون شهری و ایمن‌سازی مسیرهای تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده بیش از 16 پروژه ترافیکی، سال گذشته در شمال تهران اجرا شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک؛ مهندس پوریا محمدیان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرحها براساس مطالعات و بررسی‌های کارشناسان و درخواست‌های شهروندان جهت ساماندهی نقاط پر تردد و دارای گره‌های ترافیکی با هدف بهینه‌سازی و ایمنی تردد در معابر شهری اجرا شد.
 
وی احداث و توسعه پارکینگ‌های طبقاتی در شمال تهران را یکی از مهمترین پروژه‌های اجرا شده در سطح منطقه دانست و گفت:  به منظور افزایش ظرفیت شبکه معابر درون شهری و ساماندهی تردد وسایل نقلیه و کاهش ترافیک‌، بهره‌برداری از پارکینگ‌های طبقاتی در اولویت طرح‌های ترافیکی شمال تهران قرار دارد بر همین اساس در سال گذشته احداث پارکینگ طبقاتی همت در جوار مرقد مطهر صالح ابن موسی الکاظم‌(ع)، فاز 3 توسعه پارکینگ طبقاتی و هوشمند سازی آنها و احداث 7 دستگاه پارکینگ مکانیزه به اتمام رسید.
 
مهندس محمدیان با اشاره به دیگر اقدامات اجراشده، تصریح کرد: طبق بررسی نقاط حادثه‌خیز و با اولویت معابر  پر تردد3 پل هوایی عابر پیاده در بلوار دانشجو ، خیابان قیطریه و پل کابلی در بزرگراه چمران نصب شده است.
 
معاون شهردار منطقه یک افزود: با هدف ایجاد سهولت و تسریع در دسترسی شهروندان به نقاط مختلف منطقه یک و دیگر مناطق,پایانه جدید تاکسی رانی در میدان تجریش، پارک وی، نوبنیاد و 5 پهلوگاه اتوبوس و تاکسی نیز در سطح منطقه احداث و نصب شده است‌.
 
وی احداث پیاده‌راه بام تهران را طرح دیگری دانست و گفت: با هدف استفاده بهینه از فضاهای موجود در حاشیه معابر برای توسعه پیاده راه‌های سبز شهری، اولین پیاده راه استاندارد در محله ولنجک احداث شد.
 
این مقام مسئول تجهیز و ساماندهی مرکز کنترل ترافیک شمال تهران را اقدام دیگری دانست و گفت: مرکز کنترل ترافیک محلی در منطقه یک به منظور ساماندهی ترافیکی،  نظارت و کنترل شبانه روزی معابر درون شهری و شناسایی نقاط حادثه‌خیز، از دیگر اقدامات شایان در حوزه حمل و نقل و ترافیک بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار