حجت‌الله بهروز، قائم مقام معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان آمادگی شهرداری در کاهش آلودگی هوای شهر گفت: واگذاری رفع معضل آلودگی هوای تهران بدون پرداخت اعتبار کافی تحمیل وظایف دولت به شهرداری‌ها است.

حجت‌الله بهروز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص نظرات استاندار تهران مبنی بر واگذاری رفع معضل آلودگی هوای تهران به شهرداری بدون پرداخت اعتبارات لازم اظهار داشت: شهرداری هیچگاه در انجام فعالیت‌هایی که مرتبط با مأموریت‌های خود بوده درخواست بودجه ننموده  که البته در مسائلی همچون آلودگی هوای شهر تهران که امروز یک معضل ملی است رفع این موضوع در حوزه وظایف دولت بوده که البته شهرداری تهران آمادگی لازم جهت اجرای این فعالیت‌ها پس از تأمین بودجه کافی را خواهد داشت.

وی با تأکید بر آمادگی شهرداری تهران به عنوان مدیر اجرایی برنامه‌ها پس از تأمین اعتبارات کافی از سوی دولت واگذاری رفع معضل آلودگی هوای شهر بدون پرداخت اعتبار آن را به معنای رفع معضلات شهری با تأمین هزینه آن از جیب شهروندان دور از انتظار دانست و افزود: برخی از وظایف در حوزه مسئولیت‌های دولت بوده که خوشبختانه در بودجه سال جاری کشور تعیین گردیده که دستیابی به این اعتبارات سبب تحقق بسیاری از برنامه‌های شهرداری تهران در کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با یادآوری اینکه بیش از 75درصد از آلودگی شهر تهران ناشی از تردد وسایل نقلیه است، تصریح کرد: تنها بخش اندکی از این خودروها مرتبط با شهرداری بوده که البته برنامه‌های خاصی نیز برای کاهش آلایندگی خودروها نظیر ارائه تسهیلات ویژه جهت نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی، نصب فیلتر دوده در خودروهای دیزلی و بهینه سازی مصرف سوخت در برنامه توسعه 5ساله شهرداری تهران پیش‌بینی شده و هم اکنون در حال انجام است.

بهروز با بیان اینکه متأسفانه عقب افتادگی‌های فراوانی در حوزه شهرداری تهران به دلیل عدم کسب اعتبارات کافی در گذشته به وجود آمده تأکید کرد: نمی‌توان وظایف اصلی دولت را به شهرداری‌ها تحمیل نمود و به راحتی بیان کرد که اگر شهرداری پول نخواهد اجرای رفع معضل آلودگی هوا را واگذار می‌نماییم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری از آمادگی کافی جهت اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی هوای پایتخت برخوردار بوده که البته این امر مشروط به حمایت دولت است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: الودگی ، معضل ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
رفع آلودگی هوای تهران ، عزم همه شهروندان و بالاخص مجلس و دولتمردان را می طلبد .
متاسفانه ، نا رسائی وسائط نقلیه عمومی و کیفیت پائین آن مزید بر علت شده است . بیرون آوردن خودرو هم برای مسافرت های کوتاه ، کلاس قائل شدن برای استفاده از خودرو در هر کاری یکی دیگر از دلائل آلودگی هوای تهران می باشد .
آخرین اخبار