ضدآفتاب‌ها معمولا به شکل‌های مختلفی نظیر ژل، لوسیون و کرم تولید می‌شوند و براساس اینکه چگونه با نور خورشید مقابله می‌کنند به ۲ گروه فیزیکی و شیمیایی تقسیم بندی می‌شوند.

دکتر بهروز باریک بین متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ضدآفتاب‌های فیزیکی مثل یک آیینه عمل کرده و نور خورشید را بر می‌گردانند بنابراین بر روی این نوع کرم‌ها نباید از هیچ کرم دیگری استفاده کرد تا ضد آفتاب بتواند عملکرد خود را به خوبی انجام دهد. 

وی ادامه داد: ماده اصلی این ضدآفتاب‌ها‌‌ همان اکسید دوزنگ معروف است که اکثر مردم آن را به عنوان یک پماد آرامش بخش خوب جهت ترمیم زخم‌ها و سوختگی‌ها می‌شناسند از آنجا که این ضدآفتاب‌ها به صورت یک لایه ضخیم سفیدرنگ روی پوست قرار می‌گیرند از نظر زیبایی چندان مورد قبول نیستند. 

باریک بین افزود: کودکان، زنان باردار و کسانی که پوست حساس دارند بهتر است از ضدآفتاب‌های فیزیکی استفاده کنند چون احتمال آلرژی و حساسیت به آنها بسیار کم است. 

وی تصریح کرد: ضدآفتاب‌های شیمیایی از ترکیب چندین نوع ماده شیمیایی تهیه می‌شوند این ضدآفتاب‌ها نور خورشید را جذب می‌کنند و مانع از ورود آن به پوست می‌شوند بنابراین برخلاف ضدآفتاب‌های فیزیکی در زیر این نوع ضدآفتاب نباید از هیچ نوع کرم دیگری استفاده شود و چنانچه مجبور به استفاده از کرم یا پمادهای دیگری هستید باید ان را روی ضدآفتابتان استفاده کنید. 

این متخصص در پایان اظهار داشت: اگرچه ضدآفتاب‌های شیمیایی بر روی پوست دیده نمی‌شود و از نظر زیبایی بیشتر مورد پذیرش هستند ولی تعدادی از افراد ممکن است به مواد شیمیایی موجود در آن حساسیت داشته باشند و به دنبال استفاده دچار قرمزی و یا خارش پوست شوند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: ضدآفتاب ، پوست ، زیبایی ، آلرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار