تمایل مصر به خرید سلاح از روسیه به دلیل تحریم‌های آمریکا

شبکه العربیه گزارش داد: تحریمهای آمریکا باعث سوق دادن مصر به خرید سلاح از روسیه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران شبکه العربیه گزارش داد: تحریمهای آمریکا باعث سوق دادن مصر به خرید سلاح از روسیه شده است. 

گزارشگر شبکه تلویزیونی العربیه، درباره همکاری نظامی مصر و آمریکا گفت: واشنگتن تصمیم گرفت تعلیق تحویل بالگردهای آپاچی به قاهره را لغو کند. تحویل این بالگردها به مصر پس از اقدام ارتش در برکناری محمد مرسی در سال گذشته به حال تعلیق درآمده بود. 

در ادامه این گزارش آمده است: واشنگتن معتقد است قاهره اقداماتی را انجام داده است که اجازه رفع تعلیق بعضی از کمک‌ها به مصر را می‌دهد. ارتش مصر سی و پنج فروند بالگرد آپاچی در اختیار دارد که ده فروند جدید از این بالگردها را برای مقابله با گروه‌های مسلح در شبه جزیره سینا تحویل خواهد گرفت.

 آمریکا علاوه بر بالگردهای آپاچی تحویل تانک‌های آبرامز، جنگنده‌های اف 16، موشک‌های هارپون و کمک‌های نقدی سیصد میلیون دلاری به مصر را هم به حال تعلیق درآورده بود. مصر در گذشته از جمله بزرگترین کشورهایی بود که کمک‌های نظامی از آمریکا دریافت می کرد. قاهره همچنین از جمله مشتریان سلاح‌های آمریکایی تا سال 2010 بود. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: پس از رکود در همکاری نظامی مصر با آمریکا، نگاه قاهره به سوی مسکو چرخید.

مصر با روسیه درباره قرارداد تسلیحاتی دو میلیارد دلاری مذاکره می کند که شامل انواع بالگردهای نظامی و جنگنده‌های میگ است و قاهره همچنین خواهان خرید سامانه پیشرفته ضد موشکی اس سیصد و موشک‌های ضد زره کورنت است. تعلیق کمک‌های آمریکا باعث می‌شود مصر به سوی خرید سلاح از روسیه و تنوع بخشیدن به منابع تامین سلاح برای خود حرکت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، سلاح ، مصر ، روسیه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار