عدلی منصور:بازپس گیری سینا نشان دهنده حماسه ملی بود

رئیس جمهور موقت مصر به مناسبت بازپس گیری سینا تاکید کرد، هر وج از این خاک باید آزاد شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الیوم السابع: "عدلی منصور" روز چهارشنبه گفت:روند بازپس گیری سینا با جنگ و سپس گفتگو و بعد از ان منطقه "على طابا" نشان دهنده حماسه ملی زیبایی از عزت، کرامت  و وحدت ملی است.

رئیس جمهور موقت مصر گفت:زمین پاک سینا با خون مسلمانان و مسیحیان آمیخته شده است، باید هروجب از این سرزمین آزاد شود.

عدلی منصور به مناسبت سالگرد پازپس گیری سینا خطاب به مردم مصر گفت:مصر آنچنان که گزینه صلح را انتخاب کرده است، خالصانه نیز خواد جنگید.

رئیس جمهور موقت مصر تاکید کرد قاهره به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد بر منطقه تسلط پیدا کند. 

"عدلی منصور "در سخنرانی خطاب به ملت مصر افزود: مصر هرگز درباره احقاق حق خود یا حق کشورهای عربی کوتاهی نخواهد کرد. 

منصور گفت: مسئله فلسطین همچنان در راس اولویت های سیاست خارجی ما باقی خواهد ماند تا صلح عادلانه و فراگیر برقرار شود. شهرک سازی برای غصب کنندگان سرزمین متعلق به فلسطینی ها آینده ای ندارد. ما هیچ تعرضی به قدس را نمی پذیریم. 

رئیس جمهور موقت مصر همچنین تاکید کرد این کشور به تلاش برای ریشه کن کردن کامل تروریسم در منطقه سینا و نیز تلاش برای توسعه و سازندگی در این منطقه ادامه می دهد. 

عدلی منصور هشدار داد مصر در برابر تروریست ها و حامیان آنها دست بسته باقی نخواهد ماند. 

منصور در این سخنرانی  افزود: بازگشت سینا به مصر حماسه نظامی، دیپلماتیک و حقوقی بود. سینا متعلق به مصر است و ما تجاوز به یک وجب از آن را هم نمی پذیریم. مصر درباره هیچ یک از حقوق خود مسامحه نخواهد کرد و به هیچ وجه تعرض به امنیت ملی خود را نمی پذیرد. مصر تا زمانی که طرف مقابل به توافقنامه صلح پایبند باشد، به این پیمان پایبند خواهد بود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: عدلی ، منصور ، مصر ، سینا ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار