مـتأسفانه تا کنون مدیران فرهنگی ما در هیچ برهه‌‌ی تاریخی هویت ایرانی برایشان مهم نبوده است.

"حمید سلیمی" منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: به دلیل توهین‌های موجود در فیلم سینمایی"300" و نگاه مغرضانه آن‌ها علاقه‌ای به تماشای این فیلم و دانستن جزئیات آن ندارم.

وی افزود: متأسفانه تاکنون مدیران و مسئولان فرهنگی ما در هیچ برهه‌ی تاریخی هویت و اصالت ایرانی برایشان مهم نبود، و هیچ کار فرهنگی در این زمینه‌ انجام نداده‌اند.

سلیمی عنوان کرد: ما در تنها فیلم فرهنگی‌مان نیز در "روشن‌تر از خاموشی" به کارگردانی "حسن فتحی" با هیچ داستان ایرانی رو در رو نبودیم و این فیلم تنها به حاشیه پرداخته بود، این منتقد ادامه داد: با انکار هویت ایرانی خود و حذف یکی از مهمترین برهه‌های تاریخی کشورمان از کتاب‌های درسی نباید توقع زیادی داشته‌باشیم.

وی ادامه داد: ما متأسفانه در ساخت فیلم‌های ضد غربی خودمان نیز تبلیغات مؤثر و روش درستی نداریم درحالی‌که آنان روش و تبلیغات درستی دارند و برای مثال ما بعد از ساخته شدن فیلم "300" چه پاسخی به آ‌نان دادیم؟ در حالی‌که پروژه "کوروش" از سال 81 تاکنون در پیچ و خم‌های وزارت ارشاد باقی مانده است.

سلیمی بیان کرد: امسال نیز بعد از اخذ پروانه ساخت بخش دولتی اعلام کرد که ما هیچ‌گونه سرمایه گذاری در رابطه با این پروژه نمی‌کنیم و سؤال من این است که واقعأ چه کسی باید سرمایه‌گذار چنین پروژه‌هایی باشد.

این منتقد ادامه داد: همه‌ی این امور به این علت است که ما دغدغه‌ی مسائل خودمان را نداریم و به مسائلی می‌پردازیم که هیچ‌گونه ارتباطی به ما ندارند. وی خاطرنشان کرد: همه‌ی این مسائل باعث زیرسؤال رفتن فرهنگ ما از سوی هالیوود می‌شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار