یک عضو پارلمان رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق فلسطینیان برای کنار گذاشتن اختلافاتشان ، خواستار خارج شدن این رژیم از توافقنامه اوسلو با فلسطینیان شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا» ، یک عضو کنست (پارلمان) رژیم اسرائیل در واکنش به توافق فلسطینیان برای کنار گذاشتن اختلافاتشان ، خواستار خارج شدن این رژیم از توافقنامه اوسلو با فلسطینیان شد.

 "مری ریگف" عضو کنیست اسراییل از حزب لیکود به رهبری "بنیامین نتانیاهو" گفت از کابینه این رژیم خواهد خواست توافقنامه اوسلو را لغو کند. این عضو تندرو پارلمان رژیم اسراییل تصریح کرد قرار است با نتانیاهو نخست وزیر اسراییل دیدار کند تا از آمادگی وی برای لغو احتمالی توافقنامه اوسلو  اطمینان حاصل کند.

مری ریگف که چهارشنبه پس از اعلام توافق جنبش های فتح و حماس برای آشتی ملی سخن می گفت در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد نتانیاهو باید ضمن خارج شدن از توافقنامه اوسلو با فلسطینیان، قوانین اسراییل را بر 2،5 میلیون فلسطینی ساکن کرانه غربی رود اردن حاکم و اجرا کند.

 توافقنامه اوسلو ، ایجاد دولت خودمختار انتقالی فلسطینی که بعدها به تشکیلات خودگردان فلسطین معروف شد و نیز تشکیل شورای قانونگذاری منتخب ملت فلسطین در کرانه‌ باختری و نوار غزه را دربرمی‌گرفت. 

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار