وزير راه و شهرسازي:

وجوه کیفی شهرو "معماری" نباید تحت تاثیر نگرش های کمی باشد

وزير راه و شهرسازي در پيامي به مراسم بزرگداشت روز معمار، يادمان و جايزه معماري ميرميران تصريح كرد: در شرايطي که تحت تاثير بحران هاي گوناگون، وجوه كيفي شهر و معماري، متاثر از حاكميت نگرش هاي کمي مورد غفلت است به اعتقادي راسخ و عزمي فراگير در ميان فعالان اين حوزه اعم از سياست گذاران، آموزگاران و حرفه مندان نياز داريم.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي در پيامي به هشتمين دوره يادمان و جايزه معماري مير ميران كه حامد مظاهريان معاون مسكن و ساختمان خواند ، اظهار داشت: معماري و شهر به عنوان آينه تمام نماي فرهنگ مردمان يك سرزمين در هر دوره تاريخي ترجمان فضايي و كالبدي ارزش ها ، منش ها، روش ها و خواسته هاي آنان بوده و خود زمينه ساز پاسخ گويي به نيازهاي مادي و رشد و شكوفايي ويژگي هاي معنوي آنان است.  

وزير راه و شهرسازي در پيام خود يادآور شد: شهر و معماري ايراني نيز به عنوان بخشي از مهمترين مظاهر فرهنگي اين سرزمين و در پي استمرار هزاران ساله فرهنگ ايراني، در هماهنگي و انطباق با انديشه معنوي ايرانيان و ديدگاه آن نسبت به هستي و انسان، مراتب معنوي و مادي انسان ايراني را ارج نهاده، در همنوايي با الگوهايي ويژه فرهنگي انسان ايراني و طبيعت متنوع سرزمين ايران، شكل گرفته و درهر دوره تاريخي مصاديق ارزشمندي را در گوشه گوشه اين سرزمين به ظهور رسانده است. 

وي تاكيد كرد: مصاديقي که به اعتبار شناخت دقيق و عميق از منابع و و موانع زيستي و خصلت هاي فرهنگي هر كدام از شهرهاي اين سرزمين،‌ پس از گذشت سال هاي طولاني همچنان واجد آموزه هايي گرانقدر است.

آخوندي در پيام خود گفته است : نگاه معمار ايراني در خلق فضا به شايستگي پرورش دهنده سبك زندگي ايراني- اسلامي مي گردد. نگاهي که به آشتي انسان، معماري و طبيعت مي پردازد. بهره گيري متناسب از چنين پشتوانه اي آنگاه كه به مثابه چراغي فراروي راه آينده ما در نظر آيد و تلاش براي به روز آوري و بكارگيري آموزه هاي آن، در شهر و معماري معاصر امري ضروري است.

در ادامه اين پيام آمده است: در اين عرصه،‌ آرا و انديشه هاي نخبگان جامعه حرفه اي از آنجا كه صورتي متعين در عالم واقع پيدا كرده است  و در معرض تجربه و مشاهده ديگران قرار مي گيرد، در تعيين مسير معماري معاصر ايران نقشي به سزا دارد و خود متضمن رسالت عظيمي است ؛ مسئوليت خطيري که زندگي حرفه اي زنده ياد مهندس سيد هادي ميرميران، نمودي ارزشمند از تلاش متعهدانه در جهت انجام آن است.

وزير راه و شهرسازي در پايان تاكيد كرد: شايسته است در سالگرد درگذشت سيد هادي ميرميران ياد او را گرامي داريم و از تلاش هاي بنياد معماري ميرميران براي تداوم رسالت حرفه اي آن زنده ياد و كوشش در جهت اعتلاي ‌شهر و معماري عصر ايراني قدرداني کنيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار