اصفهان/

شهر سازی با محوریت استانداردهای جهانی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: جذب درآمد پایدار از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرداریها است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ازکاشان داوود تاجران  مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، در مراسم بهره برداری دومین شرکت تعاونی بلدیه ایرانیان در کاشان ویژه کارکنان شهرداری این شهر گفت: جذب درآمدهای پایدار به عنوان یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی برای شهرداریها در ایجاد اقتصاد پویا و در نتیجه رشد و شکوفایی شهرها است.

وی،زمینه سازی سرمایه گذاری در شهرداریها برای اجرای هر چه بهتر و بیشتر طرح عمرانی شهرداری ها را از دیگر عوامل اقتصاد پویا و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود:مدیریت بر هزینه ها، برنامه ریزی، صیانت از نیروی انسانی، مدیریت در کار اجرایی ، تقویت نقاط قوت و اصلاح نواقص از دیگر نکاتی است که رعایت آن در شهرداریها و شکوفایی اقتصادی این حوزه با محوریت اقتصاد مقاومتی ضروری است.

به گفته وی، پرهیز از تنگ نظری ها، سخن چینی ها، سعایت ها و دیگر امور اختلاف آفرین و تفرقه انگیز در اجرای طرح های سرمایه گذاری از مصادیق اخلاقی لازم در ایجاد اتحاد، صمیمیت، موفقیت و پیشبرد کار در شهرداریهااست.

مشاور مدير عامل شرکت عمران شهرهای جدید   با اشاره به افتتاح شرکت تعاونی بلدیه ایرانیان(کارکنان شهرداری)در کاشان به عنوان دومین شهر کشور بعد از تهران در تاسیس این شرکت تعاونی افزود: این حرکت بسیار موثر و مثبتی در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری و رفع دغدغه های مالی کارکنان شهرداری کاشان و تقویت اقتصاد خانواده های آنها است.

تاجران، شهرداری کاشان در انجام این اقدام اقتصادی فرهنگی را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: این شهرداری بواسطه افکار خوب در تاسیس این شرکت و صیانت از معیشت بهبود تامین نیروی انسانی مجموعه خود با توجه به فشارهای تحریم و تنگناهای مالی از شهرداریهای دیگر کشور جلوتر است.

وی تشکیل این تعاونی را عمل به نصّ صریح فرمایشات گوهر بار امیر المومنین علی (ع) به مالک اشتر نخعی به عنوان یکی از زمامداران حکومت اسلامی دانست و گفت:هر کس به فرمایشات مولا علی(ع) در این فرمان عمل کند می تواند دنیا را اداره کند.

به گفته وی، عمل به سیره علوی و سفارشات امام علی(ع) در نهج البلاغه به زمامداران حکومت اسلامی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی است که توجه و رفتار عملی مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی در تحقق این فرامین اسلامی ضروری است.

مشاور معاون وزیر  آمادگی همکاری شرکت تعاونی کارکنان شهرداری تهران و شرکت های زیر مجموعه با شرکت تعاونی بلدیه ایرانیان در کاشان در حوزه های مختلف از جمله فضای سبز و فعالیتهای عمرانی را تاکید کرد و گفت:این شرکت آمادگی کامل دارد تا اجرای طرح در حوزه های یاد شده شهرداری کاشان طی 11 ماه آینده به مدت چهار ماه با پرداخت هزینه مربوطه به صورت یک دوازدهم را متقبل شود.

تاجران، مباحث بازیافت، احداث تقاطع های غیر همسطح، جدول گذاری و فضای سبز عمودی را از دیگر موارد قابل همکاری بین شرکت تعاونی کارکنان شهرداری تهران با شرکت تعاونی بلدیه ایرانیان در کاشان عنوان کرد و گفت: این شرکت تعاونی درراستای ایجاد فضای سبز عمودی در کاشان که با هزینه پایین ایجاد می شود می تواند همکاری کند و این شهرستان را به عنوان طرح نمونه کشوری در بحث ایجاد فضای سبز عمودی قرار دهد.

وی با تاکید بر حضور انجمن متخصصین مجرّب مدیریت شهری تهران در شرکت تعاونی شهرداری این شهر افزود: شرکت تعاونی بلدیه ایرانیان در کاشان با استفاده از تجارب علمی و عملی این متخصصان مجرّب در حوزه کسب درآمدهای پایدار و شهرسازی استاندارد در یک مقطع زمانی کوتاه و با یک برنامه ریزی مطلوب می تواند همکاری و تعامل موثری را داشته باشد.

به گفته وی، جذب درآمدهای پایدار و شهرسازی با محوریت استانداردهای جهانی توسط شهرداریها از دیگر مصادیق عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

شهردار سابق مناطق 15 و 20 تهران با اشاره به اینکه شهرسازی بر اساس استانداردهای جهانی عامل کاهش خطاها و نواقص است افزود:رعایت استانداردهای جهانی در شهرسازی با وجود کمبود اعتبارات و محدودیت منابع بودجه ای ضروری و عامل پیشگیری از دردسرهای احتمالی ساخت و سازهای غیراستاندارد است.

تاجران، ایجاد معاونت فرهنگی اجتماعی و سه سازمان خدمات موتوری، زیبا سازی، فضای سبز و پارکها در شهرداری کاشان را نیز اقدام مناسب و شایسته ای در سال اقتصاد و فرهنگ ذکر کرد و گفت:اجرای برنامه های آموزشی فرهنگی در محلات، آموزش اعضا و سهامداران شرکت تعاونی بلدیه ایرانیان در کاشان ، استفاده از ظرفیتهای طبیعی، تاریخی و گردشگری با ایجاد امکانات رفاهی تفریحی و ورزشی در مناطق کویری و کوهستانی این شهرستان از دیگر راهکارهای اقتصاد مقاومتی در این شهر توریست پذیر است.

وی در پایان تصریح کرد: بالن سواری در شبهای بهشتی و مفرح کویر، کایت سواری در ارتفاعات و راه اندازی تله کابین در مناطق کوهستانی کاشان از جمله امکانات رفاهی تفریحی و ورزشی به صورت ییلاق و قشلاق است که این شهرستان در تمام فصول سال می تواند از منافع اقتصادی آن در حوزه گردشگری بهره مند شود.

به گفته وی، بررسی زیباسازی فضای سبز و سامان دهی کارگاه های صنایع آلاینده و مزاحم نیز از دیگر نکاتی است که شهرداری کاشان با تشکیل کارگروه ویژه در مورد آن با همکاری انجمن متخصصین مجرّب مدیریت شهری تهران می تواند برنامه های ویژه ای برای آن داشته باشد.

 گفتنی است: مراسم افتتاح دومین شرکت تعاونی بلدیه ایرانیان در کاشان ویژه کارکنان شهرداری این شهرستان در مراسمی با حضور «داوود تاجران»مشاور معاون وزیر  و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، «قدیری» قائم مقام شرکت شهریار ، اعضای شورای شهر، مسئولان و معاونین شهرداری کاشان در ساختمان سابق شورای این شهر افتتاح شد. /س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.