صنعت در هفته‌ای که گذشت؛

رانندگان، "اسکانیا" را خطرزا کرده اند/ تمدید مهلت نصب دو ایربگ/ گرانی "خودرو" باید با تایید دولت باشد

تولید یارانه نقدی دریافت نمیکند، رانندگان اسکانیا را مشکل آفرین کرده اند، تمدید مهلت نصب دو ایربگ تا اول مهر ماه، هر گونه افزایش قیمتی باید با هماهنگی و تائید دولت باشد و تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو پس از اجرای فاز دوم هدفمندی از جمله مهم‌ترین اخبار این هفته صنعت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار حوزه صنعت از 30 فروردین تا 4 اردیبهشت ماه به شرح زیر است:


نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه اسکانیا استاندارد است، گفت:  این خودرو استانداردهای لازم را دارد و در ابتدای تولید تمام مدارک این محصول توسط سازمان کنترل و مورد ارزیابی قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: اما تغییراتی که پس از تولید توسط رانندگان روی این خودرو انجام می‌شود اسکانیا را "مشکل  آفرین" کرده است، از این رو نیازی به رسانه ای شدن این موضوع نبود.


محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است یارانه نقدی در اجرای فاز دوم به بخش تولید اختصاص یابد؟ تاکید کرد: دولت بنای پرداخت یارانه نقدی ندارد و تصمیم دارد که یارانه سود تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت کند؛ به این معنا که چنانچه فردی بخواهد ماشین آلات خود را نوسازی کند، بخشی از سود تسهیلات از سوی وزارت صنعت از سوی دولت پرداخته شود. 

وی ادامه داد: برای بهبود فرآیند تولید و مصرف انرژی و کاهش شدت مصرف طرح هایی در نظر گرفته شده تا واحدهای تولیدی اجرا کنند و بر این اساس، از تسهیلات بلاعوض برخوردار شود که سقف این تسهیلات هنوز عملیاتی نشده است. 


احمد اسماعیلی قائم  مقام معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه با توجه به تحولات سوریه طی دوسال اخیر ارسال خودرو به این کشور از سوی ما متوقف شده بود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم امسال فعالیت خود را در زمینه صادرات خودرو به این کشور مجددا آغاز کنیم. 


نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص نصب دو ایربگ روی خودرو‌ها اظهار داشت: برای نصب ایربگ مصوبه‌ای را داشتیم، اما طبق جلساتی که با خودروسازان برگزار کردیم، آن‌ها اعلام کردند هم اکنون توان تامین و طراحی این محصول را ندارند، از این رو نصب ایربگ تا اول مهرماه سال جاری به تعویق افتاده است.  


این هفته محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از خطوط تولید سایپا با بیان اینکه ما به طور جدي صنعت خودرو حمايت همه‌جانبه خواهيم كرد، اظهار داشت:  هر گونه افزايش قيمتي در خودرو بايد با هماهنگي و تاييد دولت باشد.

وی با بيان اينكه مخالف سوددهي شركت‌هاي خودروسازي نمي‌باشم، افزود: سوددهي در هيچ كجاي دنيا با افزايش قيمت ميسر نمي‌شود، بلكه با اتخاذ راه‌حل‌هاي مختلف‌ اين امر صورت مي‌گيرد.


عیسی امامی عضو ناظر شورای رقابت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،  با بیان اینکه هم اکنون منتظر اعلام میزان تورم توسط بانک مرکزی هستیم،‌ گفت: در حال حاضر بانک مرکزی در انتظار اثرگذاری اهداف فاز دوم هدفمندی یارانه است از این رو پس از اعلام میزان تورم و قیمت های جدید تا دو هفته آینده دستور العمل قیمت‌گذاری خودرو را معین خواهیم کرد.


در این مرحله از فروش فوری ایران خودرو که از ساعت 10 روز شنبه ششم اردیبهشت ماه فعال می شود محصولات وانت باردو، پژو 206 تیپ 5 و صندوق دار v8، سمند ال.ایکس EF7 بنزینی و گازسوز، تندر 90 اتوماتیک و دستی و همچنین سورن EF7 بنزینی عرضه خواهد شد. 
 
موعد تحویل 30 روزه محصولات به همراه کارت طلایی با 25 درصد تخفیف از جمله مزایای فروش مذکور اعلام شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۱۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام.شما بفرمایید به این کار ایران خودرو چی میگن: اسفند 92 یه خودروی تندر 90 ثبت نام کردم برای تحویل در تیر 93 و در آن زمان هیچ انتخاب دیگه ایی نداشتم. الان ایرانخودرو ماشین با تحویل 30 روزه و قیمت قطعی داره میده. رفتم نمایندگی میگم پولم رو بدید می خواهم خودرو در فروش فوری بخرم. نمایندگی میگه باید انصراف بدی و 30 روز دیگه پول بدستت میرسه. یعنی من باید منتظر بشم و در تیر با افزایش قیمت خودرو تحویل بگیرم. شما بگید این کار جز کلاهبرداری اسم دیگه ایی هم داره. ایرانخودرو می خواهد هم از توبره بخوره هم از آخور و مردم هم اصلا براش مهم نیست. لطفا این مورد رو پیگیری کنید
آخرین اخبار