رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند گفت: از400 هکتار از اراضی این شهرستان سالانه 51 تن سماق تولید و برداشت می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، رضا تاج الدینی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: هوراند، تنها محل کاشت این محصول در استان است که از قدیم الایام و توسط روستاییان از جنگل های این شهرستان برداشت می شود.

وی افزود: 400 نفر در امر برداشت سماق در این شهرستان مشغول به کار هستند و از این طریق درآمدزایی می کنند. تاج الدینی گفت: این محصول با ارزش نسبت به خشکی متحمل و با رطوبت کم نیز تولید محصول می کند که تکثیر آن از طریق پاجوش می باشد.

وی افزود: بسترسازی مناسب در امر ایجاد صنایع بسته بندی و فرآوری می تواند زمینه اشتغال بیشتری را در این شهرستان فراهم می کند. گفتنی است سماق گیاه درختچه ای است به ارتفاع 4-3 متر که شاخه های جوان و دمبرگهای آن از کرک های ریز پوشانده شده است. برگ سماق شانه ای است و روی برگ سبز مات و زیر برگ روشن تر و در پاییز برگ ها سرخ و یا حنایی می شود، گل های آن خوشه ای متراکم و حنایی رنگ است و در حدود 10 سانتی متر طول دارد. گفته می شود اندام های مختلف سماق دارای خواص دارویی متعددی است .
 
 

 

برچسب ها: برداشت ، سالانه ، سماق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.