"ثریا" با یک نگاه پژوهش محور به کارشناسی و تحلیل مسائل روز پرداخته و به دور از نگاه جناحی و سیاسی موضوعات را بررسی می‌‌کند.

"محسن مقصودی" تهیه کننده "ثریا" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت:"ثریا" با شعار"دیده‌بانی" برای پیشرفت ایران از اسفند 90 پخش خود را آغاز کرد و اکنون با گذشت یک ماه این برنامه سه ساله شد.

وی افزود: نزدیک به 80 برنامه تا الان روی آنتن رفته که موضوع‌های مورد بحث در ثریا راجع‌ به حوزه علم، فناوری، صنعت و اقتصاد کشور بوده است. این برنامه دستاوردها و پیشرفت‌هایی که در کشور داشته‌ایم را با نگاه پژوهشی و کارشناسی تحلیل کرد.

مقصودی تصریح کرد: برنامه "ثریا" در دولت قبل و نیز در دولت فعلی به دور از نگاه جناحی و سیاسی موضوعات را مورد بحث و تحلیل قرار می‌دهد، و رودربایستی با هیچ دولتی ندارد و با ارتباط با نخبگان سعی در مطرح کردن مسائل و مشکلات در جهت اصلاح امور و بازتاب دستاوردهای علمی کشور دارد.    
وی با اشاره به مستندهایی که در این برنامه روی آنتن رفته است اظهار داشت: مستند "مردی با‌آرزوهای دوربرد" که مربوط به پدر موشکی ایران دانشمند شهید تهرانی‌مقدم و مستند "کرکس‌ها" که در مورد توانمندی صنایع پهباد ایران بوده در کنار مستند"لبه‌ی روشنایی" که در خصوص شهید "احمدی روشن" ساخته‌ شده‌اند روی آنتن رفته و بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

مقصودی افزود: پخش این مستندها که در خصوص شهدا و دستاوردهای هسته‌ای بوده با پخش یک ساعته‌ی خود توانسته به قوت برنامه کمک کند.

وی ادامه داد: "ثریا" با پخش مستندها، برنامه‌های زنده و ترکیبی دو ساعت ونیمه، پویانمایی و نیز برنامه‌هایی با نگاه طنز توانسته بسیاری از موضوعات را به چالش بکشد.

تهیه کننده "ثریا" درباره برخی از واکنش های اخیر در خصوص این برنامه خاطرنشان کرد : اتفاق خاصی نیافتاده است که "ثریا" را زیر سوال ببرد طبیعی است که چنین برنامه‌ای با به چالش کشیدن بسیاری از موضوعات توجه برخی از مسئولان را به خود جلب کند و شکر خدا صداو سیما در هر شرایطی از برنامه‌"ثریا" حمایت کرده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار