شركت بهره‌برداري راه آهن شهري تهران و حومه براساس استاندارد 14001:2004 ISO ؛ در سالروز "زمين پاك" اقدام به استقرار سيستم مديريت زيست محيطي كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ شركت بهره‌برداي متروي تهران و حومه با استقرار سيستم مديريت زيست محيطي براساس استاندارد 14001:2004 ISO ؛  هم‌راستا با اهداف سالروز "زمين پاك" گامهاهاي موثري براي حفظ و احياي روز "زمين پاك" براي نسلهاي آينده برداشته است. 

اين گزارش مي‌افزايد، رعايت الزامات و قوانين زيست محيطي و اجراي دستورالعمل‌هاي مديريت ضايعات و پسماند و دستورالعمل مواجهه با نشت و ريزش مواد شيميايي خطرناك از جمله اقداماتي است كه همواره در اين شركت مورد توجه بوده است. 

همچنين؛ شناسايي، دسته‌بندي و اقدام جهت كاهش توليد و دفع اصولي پسماندها درسطح ايستگاه‌ها، پايانه‌هاي تعميرات و نگهداري نيز روزانه انجام مي‌شود. 

گفتني است، تفكيك از مبدا پسماندها و تعبيه سطل‌هاي پسماند در فضاي اداري- ستادي و فضاي مسافري ايستگاه‌ها و تعبيه پالت‌ها در پايانه‌هاي عملياتي؛ ساخت و بهره‌برداري پكيج تصفيه فاضلاب صنعتي، احداث و استقرار تصفيه خانه آب شرب(RO) و چاه‌هاي جذبي و چربي‌گير در پايانه‌ها و همچنين افزايش سطح فضاي سبز و كاشت نهال در سطح پايانه‌هاي شركت از ديگر اقداماتي است كه در اين راستا انجام شده است.

بنا براين گزارش، شعار امسال روز "زمین پاک"، "اراده ملی برای زمین پاک" اعلام شده است؛ شعاری که هدف از انتخاب آن هشداری به دوستداران طبیعت برای تلاش بیشتردرجهت حفظ زمین است. 

شايان ذكر است، روز جهاني "زمين پاک" همه ساله در يك روز خاص (۲۲ آوريل) در تمام دنيا برگزار مي‌شود تا به همه مردم يادآور شود که نبايد سياره خود "زمين" را فراموش کنند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.