عريقات: نتانياهو اشغالگری را بدون هزينه می‌خواهد

مذاكره كننده ارشد تشكیلات خود گردان فلسطین تصریح کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشغالگری را بدون هزینه می‌خواهد اما تشکیلات خود گردان نمی‌تواند بیطرف باشد یا به وظایف امنیتی خود عمل نکند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، مذاكره كننده ارشد تشكیلات خود گردان فلسطین تصریح کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشغالگری را بدون هزینه می‌خواهد اما تشکیلات خود گردان نمی‌تواند بیطرف باشد یا به وظایف امنیتی خود عمل نکند.

این پایگاه در شماره امروز خود نوشت: صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خود گردان فلسطین با اشاره به اینکه مهلت مذاکرات صلح میان فلسطینیان با اسرائیل تمدید نخواهد شد گفت بنیامین نتانیاهو تلاش می‌کند تشکیلات خود گردان را از بین ببرد اما این تشکیلات نمی‌تواند نقش بیطرفانه داشته باشد یا به وظایف امنیتی خود عمل نکند.  
  
عریقات تصریح کرد: تشکیلات خودگردان در چشم طوفان قرار دارد و با اشاره به خطرناک بودن اوضاع به شکل کلی گفت بارها با مسئولان آمریکایی دیدار و گفتگو کرده است اما دولت نتانیاهو می‌خواهد به شکلی روشمند تشکیلات خود گردان را از بین ببرد.

صائب عریقات تاکید کرد در صورت شکست مذاکرات صلح فلسطینی‌ها با اسرائیل تصمیم ندارند تشکیلات خودگردان را منحل کنند. این مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: هیچ فلسطینی در مورد انحلال تشکیلات خود گردان سخنی به میان نیاورده است اما بنیامین نتانیاهو تلاش می‌کند به صورت روشمند تشکیلات خود گردان را از بین ببرد. 

این مقام فلسطینی با اشاره به اینکه اسرائیل با اقدامات خود توافقنامه‌های حقوقی، اقتصادی و امنیتی منعقد شده با تشکیلات خودگردان را زیر پا ‌می‌گذارد تصریح کرد غیر ممکن است فلسطینی‌ها بتوانند با این شرایط  کنار آیند اما این اقدامات اسرائیلی ها تمام قدرت قانونی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و عملیاتی تشکیلات خوگردان فلسطین را از بین برده است.

وی درباره افکار آینده دولت نتانیاهو درباره صلح گفت: اسرائیل می‌خواهد تشکیلات خودگردان بدون قدرت باشد واشغالگری را بدون هزینه می‌خواهد و تمایل دارد غزه خارج از فضای فلسطین باقی بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار