آمریکا پس از شکست استراتژیک و سنگینی که از پوتین در مورد بحران اوکراین متحمل شد همچنان در تقلا برای جبران آن به هر روش ممکن است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری _‌تحلیلی گلوبال ریسرچ ؛ این پایگاه تحلیلی در مقاله ای به قلم "تونی کارتالوسی" نویسنده و محقق ژئوپلیتیکی نوشت :‌ بی بی سی امروز باانتشار خبر  سفر جو بایدن ،‌ معاون رییس جمهوری آمریکا به کیف تاکید کرد:‌این سفر به منظور اعلام حمایت واشنگتن از دولت تازه تعیین شده دراوکراین  انجام می گیرد .

بایدن به نمایندگی از کشورهای غربی به کیف میرود تا پیام حمایت اروپا و آمریکا را از دولتی اعلام کندکه پس از کودتا علیه "‌یانکوویچ "‌رییس جمهور موردحمایت روسیه و سقوط حکومت وی به سرکار آمده است . بحث درباره برگزاری انتخابات در اوکراین نیز در سفر بایدن به کیف انجام خواهد گرفت .

در ادامه این مقاله آمده است :‌ این نخستین بار نیست که نماینده ای از اروپا یا آمریکا برای اعلام حمایت از یک حکومت غیرمردمی که با کودتا قدرت راتصرف کرده استبه کیف سفر می کند . جان مک کین ،‌ سناتور آمریکایی نیز در سخنانی حمایت همه جانبه دولت را از دولت تازه منصوب شده در اوکراین را اعلام کرده است . 

دراوایل ماه آوریل ، جان برنان مدیر سازمان سیا به کیف سفر کرد . نشریه فوربس درباره این سفر نوشت :‌سفر مدیر سیا به کیف نشان دهنده آغاز جنگی مخفی میان روسیه و آمریکا در اوکراین است . فوربس در آن زمان نوشت :‌ " برنان " در تعطیلات آخر هفته به کیف سفر کرده و کسی نیم داند دلیل این سفر چیست  . برخی معتقدند هدف "برنان"‌ از این سفر انتقال اطلاعات جمع آوری شده توسط منابع اطلاعاتی آمریکا به رهبران اوکراین درباره زمان حقیقی مانور های نظامی روسیه بوده است . 

این نشریه در ادامه می نویسد : در حقیقت غرب بار دیگر در حال آماده سازی اوکراین برای رویارویی دیگری با روسیه هستند . همانگونه که در سال 2008 نیز گرجستان با حمایت کشورهای اروپایی  و آمریکا میدانی برای مقابله با مسکو قرار گرفت . در آن زمان نیز نیروهای گرجستان که حمایت همه جانبه غرب را برای خود داشتند نتوانستند در مقابل نیروهای روسی مقابله کنند و شکست تحقیرآمیزی را متحمل شدند . 

سفر "مک کین" و سپس "بایدن" به کیف نشان می دهدکه دولت آمریکا در تلاش برای ساخت یک مشروعیت توهمی برای دولت اوکراین است ،‌ دولتی که با تظاهرات جمعی از نئونازی ها و نژادپرستان اجیرشده غرب در اوکراین روی کار آمد . بسیاری از این افراد اجیرشده توسط غرب مسلح شده بودند و از همین طریق دولت قانونی "‌ویکتور یانکوویچ"‌رابرکنار کرد . 

هنگامی که درگیری ها و تنش ها در اوکراین به پایان رسید و دولت یانکوویچ برکنار شد یکی از احزاب سیاسی این کشور که به ترویج افکار ضدیهودی و بیگانه ستیزی متهم بود در راس حکومت دولت جدید قرار گرفت . 

در انتهای این مقاله آمده است : دولتی که از طریق کودتای نظامی و نه انتخابات دموکراتیک بر سر کار بیاید وغرب آن را  مشروع و قانونی می نامد عمق افکار سردمداران غربی را درباره دموکراسی و حکومت های قانونی نشان میدهد . بیش از همه ایالات متحده و اتحادیه اروپا نقش حمایتی خود را از این حکومت های غیرمشروع و کودتایی در طول تاریخ خود حفظ کرده اند . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار