یک نماینده مجلس مطرح کرد

"هدفمندی یارانه‌ها" بر بازار سرمایه تأثیر ندارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چون مرحله دوم هدفمندی در آغاز راه است و اطلاعات دقیقی در اختیار دولت نیست، نمی‌تواند تأثیر زیادی در بازار سرمایه داشته باشد.

محمد علیپور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه هدفمندی مرحله دوم یارانه‌ها تأثیری بر بازار سرمایه ندارد، گفت: فاز دوم هدفمندی در حال حاضر بخشی از آن اجرا شد و دولت در حال جمع‌آوری اطلاعات است که ارتباط زیادی در بازار سرمایه نمی‌تواند داشته باشد.
 
وی ادامه داد: شاید افزایش حامل‌های انرژی در صورتی که دولت از تولید حمایت نکند بر بورس تأثیرگذار باشد.
 
این نماینده مجلس عنوان کرد: چون مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل اجرا شد و مشخص نیست که دولت چه مقدار از سهم خودش را به بخش تولید بپردازد بنابراین نیاز به زمان بیشتر است تا تأثیرات آن را در بازار سرمایه ببینیم ولی در حال حاضر به طور دقیق نمی‌توان این مسئله را به صراحت اعلام کرد.
 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت:  اگر تعداد ثبت‌نام کنندگان یارانه‌ها در این مرحله زیاد باشد منابعی از این طریق آزاد نمی‌شود چون پرداخت یارانه نقدی به همان منوال گذشته ادامه خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: اگر مبلغی از یارانه‌ها آزاد نشود طبیعتاً دولت هم نمی‌تواند در همه حوزه‌های سلامت و حمل و نقل بالاخص پرداخت سهمیه تولید به وظایف خودش عمل کند که از این طریق نیز بر بازار سرمایه تأثیرگذار است.
 
وی در پایان گفت: مرحله دوم هدفمندی در آغاز راه است و آمار وارقام دقیقی از تعداد انصراف دهندگان مشخص نیست بنابراین نمی‌توان اعلام کرد که میزان پرداخت‌ها یارانه نقدی یا مبلغی که آزاد می‌شود چقدر است تا دولت بتواند به وعده‌های خود جامع عمل بپوشاند.

انتهای پیام/
برچسب ها: یارانه ، بازار ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار