رئيس سنديكاي جايگاه‌داران سوخت كشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تاثيرگذاري دو درصدي افزايش قيمت "بنزين" در سبد خانوار/ شماره معكوس براي اعلام نرخ جديد بنزين

رئيسي فرد با اشاره به این که ذخیره‌سازی بنزین در منازل عواقب و سوانح زیادی را به دنبال دارد، گفت: افزایش میزان مصرف سوخت پس از افزایش قیمت‌ها طبیعی است اما صرفه‌جویی یک باک بنزین برای خانوار چندان تاثیری در اقتصاد آنها ندارد.

ناصر رئيسي فرد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه تعداد مراجعان به جایگاه‌های بنزین کشور طی روزهای اخیر افزایش یافته است، گفت: در روزهای جمعه و شنبه میزان مصرف بنزین در جایگاه‌های سوخت کشور افزایش داشت اما در چند روز گذشته میزان افزایش در حال حرکت به روال عادي بازگشت.

وي تاكيد كرد: حدود 60 تا 70 درصد فروش بنزین جایگاه‌ها با قیمت آزاد و با استفاده از کارت جایگاه‌داران انجام گرفته است.

رئيسي فرد با اشاره به این که ممکن است برخی مصرف‌کنندگان برای صرفه جویی یک باک بنزین فکر ذخیره‌سازی بنزین در منازل خود را داشته باشند، افزود: عواقب این کار خطرناک است و ممکن است سوانح زیادی را ایجاد کند.

رئيس سنديكاي جايگاه‌داران سوخت كشور تصریح کرد: افزایش میزان مصرف سوخت پس از افزایش قیمت‌ها طبیعی است اما صرفه جویی یک باک بنزین برای خانوار چندان تاثیری در اقتصاد آنها ندارد.

وي با تاكيد بر اينكه افزايش قيمت بنزين در تاثير چنداني در سبد خانوارها ندارد، افزود: با احتساب افزایش نرخ بنزین از 700 تومان به حدود هزار تومان تنها دو درصد به سبد خانوار مصرف‌کنندگان افزوده می‌شود.

رئيسي فرد خاطرنشان كرد: امیدواریم تا پایان هفته شرایط میزان مصرف و قیمت سوخت مصرفی اعلام شود.

در آستانه اجرایی نهایی فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و تعیین قیمت‌های جدید بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی مراجعه مردم به جایگاه‌های سوخت افزایش یافته است.

اين در حالي است كه آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم مهر تائیدی برای افزایش مراجعه مردم به پمپ بنزین‌ها زده است، به طوری‌ که هفته جاری برای چندمین بار در طول سال جدید متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی بار دیگر سه رقمی شده است.

گزارش رسمی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نشان می‌دهد؛ شنبه 30 فروردین ماه متوسط مصرف بنزین معمولی به بیش از 80 میلیون لیتر و متوسط مصرف این محصول پرطرفدار نفتی روز یکشنبه 31 فروردین ماه به بیش از 94 میلیون لیتر رسیده که با احتساب مصرف بنزین سوپر مصرف کل کشور بار دیگر سه رقمی خواهد شد.

این در حالی است که متوسط مصرف بنزین کشور (بنزین سوپر و بنزین معمولی) هفته گذشته حدود 75 میلیون لیتر در روز بوده است که به یک باره در طول 48 ساعت حدود 25 تا 30 میلیون لیتر دیگر به مصرف این فرآورده نفتی افزوده شده است.

گفتني است كه ميزان مصرف در يك ماه اخير براي دومين بار ركورد زد به طوري كه در روز 12 فروردين ماه به ميزان 101 ميليون ليتر بوده است و طبق گزارش شركت ملی پالايش و پخش فراورده‌هاي نفتي ايران اين ميزان براي دومين بار ركورد زد.

بايد منتظر بمانيم آيا دولت قيمت نهايي بنزين را اعلام مي‌كند تا از اين مصرف بيش از حد جلوگيري و جلوي عواقب و سوانح را بگيرد بايد اميدوار بود كه نرخ نهايي تا پايان هفته اعلام شود.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار